کشور ما با داشتن نیروی انسانی متخصص، ماهر و بازارهای بزرگ بالاترین مزیت را برای سرمایه گذاری در صنعت پیروشیمی دارد.

محمدحسن پیوندی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در طی 10 ماهه اخیر سرمایه گذاری در پروژه های پتروشیمی ماهشهر و عسلویه با موفقیت صورت گرفته است،گفت: در حال حاضر پروژه های پتروشیمی ماهشهر و عسلویه به روزهای اوج تولید خود رسیده به همین دلیل ارقام صادرات افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی بالاترین مزیت نسبی کشور است،ادامه داد: ایران تنها کشوری در جهان است که تمام امکانات، ظرفیت ها و پتانسیل های منحصربفرد توسعه صنعت پتروشیمی را  دارد و هیچ کشوری به اندازه ایران در جهان به لحاظ نوع خوراک، در دسترس بودن مقدار و کیفیت منابع نفتی و گازی و در اختیار داشتن سواحل طولانی خلیج فارس به عنوان بهترین نقاط برای سرمایه گذاری مطرح نیست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع پتروشیمی، با تاکید بر اینکه کشور ما با داشتن نیروی انسانی متخصص، ماهر و بازارهای بزرگ بالاترین مزیت را برای سرمایه گذاری دارد، افزود: باید در برابر کشورهای چین، هند و خاوردور آسیای جنوب شرق بتوانیم از این نعمت های خدادادی به موقع برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.

*روند توسعه بايد بر طرح های عسلویه و ماهشهر متمرکز شود

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی یکی از صنایع ارزآور در کشور است و از طرفی بیش از 40 درصد صادرات غیر نفتی را تشکیل می دهد، در نتیجه تلاش نیروی انسانی خوب و در دسترس بودن خوراک پتروشیمی می توانیم سرمایه گذاری بهتری در این صنعت داشته باشیم.

پیوندی اضافه کرد: با سرمایه گذاری به موقع در سواحل خلیج فارس و به خصوص در منابع خوراک مشترک پتروشیمی از جمله پارس جنوبی زمینه برای توسعه هموارتر می شود.

وی اظهار داشت: باید روند توسعه بر روی طرح های عسلویه و ماهشهر متمرکز شود اگر به بخش های دیگر متمرکز شویم از روند پیشرفت پروژه ها فاصله گرفته ایم، به همین دلیل بهترین گزینه برای رشد طرح ها بستگی به حمایت صندوق توسعه ملی و نیز  بانک ها دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع پتروشیمی، یادآورشد: منابع مالی اگر سریع تر در اختیار طرح های توسعه ای قرار گیرد منحنی پیشرفت پروژه ها به شیب اصلی خود برمی گردد كه در حال حاضر با شیب کند حرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: تنها کشوری در خاورمیانه هستیم که بیش از 20 کارگاه ساخت تجهیزات پتروشیمی را داریم و در شرایطی قرار داریم که منابع را هر چه سریع تر به محصولات پتروشیمی تبدیل کنیم./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار