استاندار آذربايجان شرقي گفت: نتيجه اجراي گام دوم هدفمندي يارانه ها و حركت به سمت واقعي شدن قيمتها، ورود پرقدرت به بازارهاي جهاني است و اكنون كه همه به ضرورت اين موضوع و راه حل مطرح شده از سوي دولت اعتقاد پيدا كرده اند بايد هم انديشي و همراهي بيشتري صورت گيرد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، احمد عليرضابيگي امروز در همايش گام دوم هدفمندي يارانه ها با بيان اين كه اجراي هدفمندي يارانه ها به عنوان يك تجربه موفق مطرح شده افزود: اجراي اين قانون نه تنها موجب گرفتاري مردم نشد بلكه به اذعان بسياري از كارشناسان گشايش‌هاي فراواني را در زندگي مردم موجب شده است و امروز مردم احساس مي كنند كه مي توانند اقتصاد را مديريت كنند.

وي خاطرنشان كرد: پرداخت يارانه نقدي در زندگي دهك هاي پايين جامعه تاثير قابل توجهي دارد لكن تاثير آن در معيشت دهك هاي بالا ناچيز است و بر اين اساس دولت از دهك هاي بالا خواسته است تا در گام دوم به طور داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه اظهار داشت: هدفمندي يارانه ها يك ضرورت و راه گريزناپذير براي دستيابي به تعالي اقتصادي به شمار مي رود كه گام اول آن با احساس مسئوليت مردم و دلسوزي آنها نسبت به آينده به مرحله اجرا درآمد.

وي اضافه كرد: دولت هاي گذشته با وجود اين كه نسبت به قضيه آگاهي داشتند اما به دليل عدم اعتماد به نفس و همراهي مردم موفق به اقدام مناسبي نشدند.

عليرضابيگي با بيان اين كه بايد اين اعتماد هم در درون دولت و هم در ميان مردم ايجاد مي شد افزود: با اجراي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها اين اعتقاد را براي دولت فراهم كرد كه با توجه به شرايط اقتصادي، اجراي هدفمندي يارانه ها اجتناب ناپذير است.

وي خاطرنشان كرد: پرداخت يارانه ها نيز اين اعتماد را در مردم ايجاد كرد تا از جراحي اقتصادي نگراني نداشته باشند و دولت را در اين كار بزرگ همراهي كنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.