شانزدهمین كنفرانس طی سالانه انجمن كامپیوتر ایران با ارایه 185 مقاله علمی- تخصصی در دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته آغاز به كار كرد.

 


 

 منصور جم‌زاد - دبیر كنفرانس - در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار كرد: هدف از برگزاری این كنفرانس اعتلای علم كامپیوتر در كشور بوده كه با فعالیت و همكاری متخصصان و دست‌اندركاران این علم و حمایت بخش‌های خصوصی و دولتی محقق می‌شود.

 

وی با بیان اینكه داوری مقالات ارایه شده بسیار مشكل اما در سطح كیفی مناسبی انجام شد، تصریح كرد: از ابتدا تا پایان مهلت ثبت‌نام در این كنفرانس 707 مقاله در قالب پوستر و ارایه شفاهی به دبیرخانه ارسال شد كه با حذف 40 مقاله به دلایل مختلف، دیگر مقالات به بخش داوری وارد شدند، به گونه‌ای كه با نرخ پذیرش 28 درصدی 109 مقاله به صورت ارایه شفاهی و 76 مقاله به صورت پوستر برای ارایه در این كنفرانس پذیرفته شدند.

 

جم زاده در پایان درباره محورهای ارایه مقاله در این كنفرانس اظهار كرد: مهندسی نرم‌افزار و كامپیوتر، فناوری اطلاعات، سیستم‌های هوشمند و محاسبات نرم، سیستم‌های دیجیتال و شبكه‌های كامپیوتری و سیستم‌های توزیعی از محورهای تعریف‌شده برای ارایه مقاله بود كه بیش‌ترین مقالات ارایه ‌شده به ترتیب در زمینه‌های سیستم‌های هوشمند و محاسبات نرم و مهندسی نرم‌افزار و علوم كامپیوتر بود.

 

گفتنی است؛ شانزدهمین كنفرانس ملی سالانه انجمن كامپیوتر ایران تا 19 اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف ادامه دارد./ع


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار