رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایلام از اخذ جواز ترانزیت كالا از طریق استان ایلام - عراق به سوریه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شعبان فروتن  با اعلام این خبر گفت: به دنبال پیگیری های فراوان اتاق بازرگانی ایلام با همكاری اتاق مشترك ایران و عراق و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق،‌ به تازگی مجوز لازم برای تزانزیت و ره گیری روزانه 10 دستگاه خودرو حامل بار به كشور سوریه صادر شد.
وی ادامه داد: قرار است بزودی پایانه مرزی مهران به یكی از شاهراه های ترانزیت كالا به كشورهای عراق و سوریه تبدیل شود.
فروتن اظهار داشت: ترانزیت كالا زمینه و بستر ساز استفاده مطلوب از ظرفیت های مرز بین المللی مهران، واحدهای تولیدی استان ایلام و كشور را برای توسعه صادرات غیرنفتی است.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان ایلام از شركت های حمل و نقل خواست برای استفاده بهینه از ظرفیت مهم ترانزیت كالا به كشور سوریه برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
فروتن تاكید كرد: بدون تردید،‌ پایانه مرزی مهران با این شرایط جدید می تواند به یكی از قطب های اقتصادی و صادراتی منطقه تبدیل شود.
پایانه مرزی تجاری و مسافری مهران در غرب ایران یكی از مهمترین كانون های صادرات كالا و اعزام زایران عتبات عالیات به كشور عراق است.
سالانه افزون بر صادرات نزدیك به 500 میلیون دلار كالای غیر نفتی، حدود دو میلیون زایر و مسافر از راه پایانه مرزی مهران به عراق سفر می كنند. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.