فيلم زندگي "خصوصي آقا و خانم ميم" با توجه به برخي از فيلم هاي سطحي و مبتذل حاضر در جشنواره در نظر مسئولان فرهنگي اولويت نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نقد و بررسي فيلم "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" با حضور روح الله حجازي كارگردان، محمدرضا شفيعي تهيه كننده، علي طالب آبادي ‌نويسنده، حميد فرخ نژاد و مهتاب كرامتي بازيگر، ‌خسرو نقيبي و نيما حسني نسب منتقد روز گذشته 16 اسفند در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد.

روح الله حجازي كارگردان در خصوص شروع فعاليت كاري گفت: در سال 86 در ميان ابرها اولين فيلمي كه به عنوان كارگردان فعاليت داشتم و بعد از آن چند تله فيلم از جمله سپيده را براي تلوزيون ساختم.

وي ادامه داد: بعضي از مسائل اجتماعي بايد مطرح شود و حرف هايي كه در قصه وجود دارد به گمان بعضي از افراد دروغ و كليشه است درصورتي كه اين ها همه دردهاي جامعه هستند.

حجازي اظهار داشت: اين فيلم متهم به دروغ است اما هيچ نمايشي از دروغ و خيانت در فيلم وجود ندارد و سعي مي كند آنچه كه در جامعه اتفاق مي‌افتد را به صورت داستان نشان مي دهد.

علي طالب آبادي نويسنده عنوان كرد: فيلمنامه طوري بود كه شخصيت آوا به سرعت تغيير ظاهر بدهد و از يك زن معمولي به يك زن مدرن تبدلي شود.

در ادامه وي در خصوص روند شكل گيري فيلم نامه، گفت: يكسال به طور مداوم بر روي فيلمنامه كار كرديم و قبل از اينكه چيزي نوشته شود تصميم به انتخاب بازيگران گرفتيم كه با قبول دعوت از طرف دو بازيگر اصلي، فيلمنامه براساس اين دو نفر نگارش شد.

در ادامه نشست مهتاب كرامتي بازيگر در خصوص قبول اين نقش گفت: حضور روح الله حجازي، فيلمنامه خوب و بازيگر مقابل و همه‌ عوامل ديگر دليلي براي قبول اي نقش بود و مطمئناً اين فيلم ارتباط خوبي با مخاطبان برقرار خواهد كرد.

وي در خصوص عدم حضور فيلم "زندگي خصوصي آ‌قا و خانم ميم" در بخش مسابقه عنوان كرد: متاسفانه اين سوال وجود دارد كه چرا اين فيلم در بخش مسابقه جشنواره حضور نداشت و عدم حضور اين فيلم در بخش مسابقه اشتباه بود.

در ادامه حميد فرخ نژاد بازيگر اظهار داشت: ماهيت فيلم تقابل سنت و مدرن است و تمام نكات فيلم واقعيتي از اتفاقات جامعه را نشان مي‌دهد.

فرخ نژاد در خصوص شخصيت "آقاي ميم" گفت: در وجود اين شخصيت نوع آرمان خواهي وجود دارد كه در ظاهر مدرن خود باطني سنتي دارد و دوگانگي در اين فرد موجب بلاتكليفي او شده است به طوري كه در جوامع مدرن تحمل خود را نسبت به آزادي از دست مي دهد.

بازيگر "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" خاطرنشان كرد: اين فيلم در نظر مسئولان فرهنگي سياه نمايي است و آن ها بيشتر ترجيح مي‌دهند در جشنواره فيلم هاي مبتذل و سطحي را جايگزين اين نوع فيلم كنند.

نيما حسني نسبت منتقد بيان كرد: در جشنواره امسال 3 فيلم برگزيده‌ي منتقدان سينمايي در بخش مسابقه حضور نداشت و اين به زاويه‌ نگاه مسئولان بستگي دارد.

در نشست نيما حسني نسب منتقد سينما در خصوص كارگرداني روح الله حجازي گفت: "در ميان ابرها" فيلم اول روح الله حجازي به دليل اكران نامناسب كمتر ديده شد و بعد از ساخت و اكران آن همه شاهد ظهور كارگرداني با استعداد شدند.

اين منتقد ادامه داد: "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" فيلم دوم روح الله حجازي به لحاظ كيفيت نسبت به فيلم اول او قابليت بالاتري دارد و در فيلمنامه ساختار فيلم رابطه ي مثلثي خرده روايت ها و شخصيت هاي فرعي با تنوع زيادي ايجاد شدند.

حسني نسب در خصوص انتخاب بازيگران عنوان كرد: يكي از سخت ترين مراحل فيلم انتخاب درست بازيگر براي زوج قصه است كه مهتاب كرامتي همراه با حميد فرخ نژاد بهترين بازي خود را به نمايش گذاشتند.

وي در ادامه گفت: انتخاب ابراهيم حاتمي كيا و شكل رابطه اي او با حميد فرخ نژاد نشان از فيلمي حساب شده و با برنامه است كه در هيچ يك از فيلم هاي حاضر اين ويژگي وجود ندارد.

نيما حسني نسب منتقد اظهار داشت: در كاراكتر و بازي بايد ابهام وجود داشته باشد و همه‌ي جزئيات و رابطه‌ زن و شوهري در قصه مطرح شده است و نبايد دنبال راه حلي در فيلم باشيم.

خسرو نقيبي منتقد سينما نيز در خصوص فيلم "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" گفت: اين فيلم تصوير كاملي از سينماي مدرن ايراني را نمايش مي دهد و در نگاه اول با يك فيلم ساده روبرو مي‌شويد اما اجراي دروني و پرداخت به جزئيات بيان كننده يك فيلم سخت است.

منتقد عنوان كرد: فيلم "زندگي خصوصي آقا و خانم مي"م بهترين اتفاق سينماي ايران محسوب مي شود و عدم حضور اين فيلم در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر نشان از كم توجهي مسئولان فرهنگي است.

حسني نسب منتقد در خصوص گريم مهتاب كرامتي اشاره كرد: نوع گريم و شخصيت پردازي نقش توسط مهتاب كرامتي براي مخاطب قابل درك بود و آن ظرافت ها و فانتزي بودن شخصيت به خوبي نمايش داده شد.

نقيبي در پايان در خصوص حضور ابراهيم حاتمي كيا گفت: حضور ابراهيم حاتمي كيا در اين فيلم نقش يگانه اي است كه ناشناس بودن هويتش جذابيت خاصي به فيلم داده است.

گفتني است، در پايان نشست دانشگاه علامه طباطبايي از عوامل فيلم "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" تقدير به عمل آورد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار