برای اینکه بدانیم کدام نوع رنگ موها باعث صدمه رسیدن و ریزش مو می شود بهتر است این مطالب را مورد مطالعه قرار دهید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طی قرن بیستم انسانهای زیادی از مواد شیمیایی برای تغییر رنگ موی خود استفاده نموده اند و این روند در قرن بیست و یکم رو به فزونی گذاشته است.
وی گفت: همواره این سوال برای بسیاری از مردم مطوح بوده است که آیا رنگ مو می تواند تاثیر دراز مدتی روی مو و یا پوست سر داشته باشد یا خير؟
انتظاری تصریح کرد: بر اساس جدیدترین مطالعه ای که در شماره ژانویه 2012 مجله علمیGDermatol Sciمنتشر شده است، مشاهده شد که استفاده از رنگ موهای حاوی هیدروژن پروکسید و مونواتانول آمین می تواند باعث آسیب جدی به مو و پوست سر شود.
وی بیان کرد: در این مطالعه با استفاده از ترکیبات رنگی حاوی دو ماده فوق بر روی موش های آزمایشگاهی مشخص شد که سه دوره استفاده از این مواد باعث درماتیت( التهاب پوست) و شکنندگی موها ونهایت ریزش مو شده است.
انتظاری افزود: همچنین مشخص شد که استفاده توام این دو ماده روی موی انسانها اثر مضاعف و تشدید كننده روی موها ایجاد کرده و باعث شکنندگی موها و ریزش مو شده است.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین به طور اکید توصیه می شود در هنگام تهیه رنگ مو دقت داشته باشیم تا محصولات فاقد ترکیبات فوق الذکر باشد.
این متخصص پیشگیری از بیماری ها در پایان تاکید کرد: مراقبت از موها بسیار مهم و با اهمیت است و باید از موانعی که باعث ریزش مو و صدمه رسیدن به آن می شود اجتناب کرد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار