قزوين/وزیر راه و شهرسازی؛

كسری بودجه راه آهن قزوین - رشت با فروش اوراق بهادار تامین می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: كسری بودجه طرح راه آهن قزوین - رشت با فروش اوراق بهادار تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'علی نیكزاد' روز شنبه در بازدید از مسكن مهر شهرك مهرگان قزوین افزود: امسال 650 میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است كه بخشی از كسری بودجه این طرح از محل فروش 40 هزار میلیارد ریال اوراق كه 17 دی ماه فروش آن آغاز می شود، تامین خواهد شد.

به گفته وی، دولت در بودجه سال آینده نیز اعتبارات خوبی برای ادامه عملیات این طرح در نظر گرفته است.

نیكزاد به محور در دست احداث قزوین، الموت، تنكابن نیز اشاره و خاطرنشان كرد: این محور كار بزرگی است كه از 170كیلومتر طول آن 110 كیلومتر در استان قزوین واقع شده است.

وی با اشاره به 62 كیلومتر فاز نخست در دست اجرای این طرح در استان قزوین افزود: بزودی اعتبارات خوبی در شورای حمل ونقل استان برای این طرح اختصاص خواهد یافت، اما درصدد هستیم تخصیص های اعتبارات امسال این طرح به صورت 100 درصد محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه امسال سعی داریم 250 میلیارد ریال از منابع سازمان راهداری و بودجه ملی به این طرح اختصاص یابد، خاطرنشان كرد: چون سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این طرح كمكهایی شده است، امسال نیز با رایزنی بودجه ای برای این طرح خواهیم گرفت.

نیكزاد ادامه داد: مانده مطالبات 200 میلیارد ریالی این طرح در سال 92 پرداخت می شود، و فاز نخست این طرح تا پایان سال آینده تكمیل و تا پایان دولت دهم نیز 110 كیلومتر باقی مانده به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: 55 هزار واحد مسكن مهر در استان قزوین از سال 89 آغاز شده كه 12 هزار واحد آن روستایی و 43 هزار واحد دیگر در بافت فرسوده و شهری قرار دارد.

نیكزاد با اشاره به تاخیر در واگذاری واحد مسكن مهر این استان اضافه كرد: با وجود این تاخیر كار بزرگی صورت گرفته و سازمان نظام مهندسی نیز از ابتدا تا انتها پای كار بوده است.

وی تاكید كرد: هم اكنون نیز بیش از یكهزار واحدمسكن این استان در شهرستان آبیك قابل افتتاح است، اما پیش بینی می شود با كارهای صورت گرفته بیشتر این واحدها حداكثر تا شهریور 91 مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، شاه بیت مسكن مهر استان قزوین را شهرك مهرگان دانست و افزود: تاسیسات زیربنایی بخصوص دفع فاضلاب آن پیش بینی شده و احداث پل روگذر این شهرك بر روی آزادراه قزوین به كرج نیز كار بزرگی بوده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این برنامه گفت: تاخیر در واگذاری مسكن مهر استان قزوین به دلیل تاخیر در آورده سهم متقاضیان بوده است.

'محمدنادر محمدزاده ' افزود: تا پایان امسال حدود 10 هزار واحد و باقیمانده واحدها نیز تا پایان سال آینده به متقاضیان مسكن مهر واگذار خواهد شد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.