جشنواره اترك در كنار طرح استعدادها و ظرفيت هاي فرهنگي استان، سطح دانايي هنرمندان را افزايش مي دهد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

حاضر در محل نشست خبري انجمن سينماي جوانان ايران، امروز صبح ساعت 10 و سي دقيقه در محل انجمن با حضور "هاشم ميرزاخاني" رئيس هئيت مديره و مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران و رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره و "حسين ثابت قدم" مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان شمالي و دبير جشنواره برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران گفت: جشنواره اترك كه در آخرين هفته اسفند ماه و در روز 21 اسفند ماه در استان خراسان شمالي شهرستان بجنورد با حضور هفت استان كشور برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: هدف از برگزاري اين جشنواره عرضه و تبادل انديشه ها و تجربه هاي هنرمندان، ‌فيلمسازان، ‌عكاسان، فيلمنامه نويسان براي معرفي و شناسايي استعدادهاي جوانان است.

مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران اظهار داشت: كارگاه تخصصي عكاسي همراه با شركت در تورهاي عكاسي با حضور عكاسان شركت كننده در جشنواره و همراهي داوران بخش عكس حسن غفاري و اميرعلي جواديان برگزار خواهد شد.

ميرزاخاني ادامه داد: همچنين دو نشست با موضوع انسان و هنر با حضور اميرعلي جواديان نقد و تحليل عكس هاي نمايشگاه و با حضور حسن غفاري در محل گالري برگزار مي شود.

رئيس هيئت مديره انجمن همچنين گفت: با توجه به اهميت فيلمنامه به عنوان زير ساخت فيلم كوتاه كارگاه فيلمنامه نويسي در ايام جشنواره با حضور عزيزالله حاجي مشهدي تشكيل مي شود.

رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره هاي منطقه اي سينماي جوان همچنين بيان كرد: از آنجا كه جشنواره هاي منطقه اي محل گردهم آيي استعدادهاي جوان سراسر كشور و استان هاي مختلف براي 3 روز در كنار هم است و به منظور بهره مندي هر چه بيشتر جوانان از آموزش هاي مختلف در زمينه هاي گوناگون در اين جشنواره دو سانس نمايش آثار برگزيده انيميشن و تجربي ايران و جهان در نظر گرفته شده كه طي 2 روز برگزاري براي علاقمندان به نمايش در خواهد آمد.

در ادامه ثابت قدم مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و دبير جشنواره اترك بيان كرد: جشنواره اترك از 21 تا 23 اسفندماه سال 90 با حضور 7 استان خراسان شمالي، ‌جنوبي، ‌رضوي، هرمزگان، ‌سيستان و بلوچستان،‌ كرمان ‌و گلستان برگزار مي شود.

وي ادامه داد: در اين جشنواره كه با استقبال 1721 اثر از هنرمندان فيلمساز، ‌عكاس، طراح پوستر و فيلمنانه نويس روبرو شد، 47 فيلم، 14 پوستر 57 عكس و 17 فيلمنامه به بخش هاي مسابقه راه يافته و هيئت هاي انتخاب و داوري در سه زير مجموعه فيلم كوتاه، ‌عكس، پوستر و فيلمنامه آثار را ارزيابي كردند.

دبير جشنواره در مورد هيئت انتخاب و داوري جشنواره افزود: در بخش فيلم حميد دهقانپور، شهاب ملت خواه و مهدي عظيمي، ‌در بخش عكس و پوستر فيلم حسن غفاري، مجتبي آقايي، اميرعلي جواديان و همچنين در فيلمنامه حميد جمدر، محمود سالاري، و محمدجعفر سوسفيان، آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره را مورد ارزيابي و داوري قرار داده اند.

ثابت قدم در مورد نقد و بررسي فيلم هاي بخش مسابقه يازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان گفت: هر شب پس از پايان آخرين نمايش در سالن اجتماعات هتل نگين بجنورد، مدرس فيلمنامه و منتقد سينماي عزيزالله حاجي مشهدي با حضور هنرمندان حاضر در جشنواره به نقد و بررسي آثار خواهد پرداخت.

دبير جشنواره ضمن توجه و ارج نهادن به تماشاگران بيان داشت: به بهترين فيلم از نگاه تماشاگران همزمان با برگزاري يازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در مراسم اختتاميه لوح افتخار و جايزه ويژه اي از سوي دبير جشنواره اهدا مي شود و همچنين به بهترين عكس گرفته شده در تورهاي عكاسي نيز با انتخاب داوران جشنواره لوح تقدير و جايزه نقدي اهدا خواهد شد.

ثابت قدم خاطرنشان كرد: مراسم اختتاميه و اهداي جوايز برگزيدگان جشنواره عصر روز 23 اسفند ماه از ساعت 19 در مجتمع فرهنگي و هنري گلشن با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دكتر محمد حسين حسيني، ‌رياست سازمان سينمايي و سمعي و بصري جواد شمقدري، ‌رئيس هيئت مديره و مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران هاشم ميرزاخاني، ‌و جمعي از اعضاي هيئت مديره انجمن و مديران معاونت سينمايي، سرپرستان 13 دفتر انجمن از هفت استان كشور، معاونين و مديران ستاد مركزي انجمن و هنرمندان شركت كننده در جشنواره و علاقه مندان و هنرمندان استاني و همچنين اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار مي شود.

گفتني است، مراسم افتتاحيه اين جشنواره عصر روز شنبه20 اسفند ماه با حضور در گلزار شهدا و اداي احترام به شهيدان استان و سپس افتتاح گالري عكس و پوستر فيلم با حضور مسئولين استان، ‌هنرمندان و ميهمانان و اصحاب رسانه خواهد بود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.