رئيس مجلس شوراي اسلامي به عنوان نخستين مهمان يازدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در دوره چهارم گفت: انتخابات 12 اسفند سرمايه عظيمي براي کشور و مناقشات پيش رو در صحنه هاي بين المللي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ علي لاريجاني به عنوان نخستين مهمان يازدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در دوره چهارم ابتدا با تبريک برگزاري انتخابات پرشکوه 12 اسفند گفت: از مدت‌ها پيش سر و صداهاي زيادي وجود داشت که در انتخابات حضور کمرنگي را شاهد باشيم اما حرکتي که ملت به وجود آورد همه اين تبليغات را نقش بر آب كرد و به صحنه ممتاز، سرمايه ملي و پشتوانه واقعي براي کشور مبدل شد.

وي انتخابات 12 اسفند را پديده بسيار مبارکي توصيف و افزود: مي‌توان پيش بيني كرد كه پس از اين انتخابات، جمهوري اسلامي ايران در منطقه و صحنه‌هاي بين‌المللي با توان جديدي ظاهر خواهد شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تمام رسانه هاي دنيا غير از کشورهايي مانند انگليس، شکوه مردم را پاي صندوق هاي رأي مطرح کردند بنابراين نبايد ترديد داشت که اين انتخابات يک سرمايه عظيم براي کشور و مناقشات پيش رو در صحنه هاي بين المللي خواهد بود.

لاريجاني با بيان اينکه وضع کنوني ما بدون در نظر گرفتن وضعيت منطقه قابل تحليل نيست، گفت: فشارها در صحنه بين‌الملل هم از لحاظ مسئله اتمي هم مسئله تروريسم و هم حقوق بشر بر ملت و کشور ما زياد شده اما ثقل کار آنها بر مسائل اقتصادي است.

رئيس مجلس با بيان اينكه در صحنه بين الملل، فشارها را بر جمهوري اسلامي ايران زياد کرده اند که شايد يکي از دلايل آن به تحولات منطقه مربوط باشد چرا که امريکا احساس ضعف و شكست مي كند، گفت: اسنادي که چندي پيش در ويکي‌ليکس به نقل از يکي از رؤساي منطقه ارائه شد دال بر آن بود که آمريکايي‌ها قصد دارند سر ايران را بزنند و در يکي از مؤسسات راهبردي آمريکا که حرف هاي متين‌تري مي زند مطرح شده است كه بايد هم فشار بر ايران را زياد و هم سوريه را تضعيف کنيم تا وزنه اصلي منطقه يعني ايران کم توان شود.

لاريجاني گفت: اينکه تصور کنيم همه اين فشارها به خاطر مسئله اتمي است اشتباه است؛ اصل مسائل به وزن ايران در منطقه بازمي‌گردد و آنها مسئله اتمي را بهانه کرده اند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به صحبت هاي اخير اوباما در آيپک در خصوص اينکه حمله به ايران باعث افزايش قيمت نفت و آسيب ديدن اقتصاد امريکا مي شود اشاره و گفت: در کل، جمهوري اسلامي ايران موفق شد اين شرايط سخت را تا حدي دور بزند لذا تصورات آنها براي ضربه زدن به ايران نقش بر آب شد.


وي افزود: زماني که نوسانات ارز در کشور به وجود آمده بود اوباما حرف تحقيرآميزي زد که نشان مي داد تمرکزشان بر مسائل داخلي است و حمله نظامي و جنگ رواني تنها بلوف است هرچند نبايد اين موضوع را نيز کم اهميت قلمداد کرد.


لاريجاني با اشاره به سياست جمهوري اسلامي در قبال كشورهاي منطقه گفت: راهبرد ايران در عراق، افغانستان، فلسطين، لبنان و انقلاب هاي منطقه‌اي، واقعاً ممتاز بوده چراكه از تيزهوشي و دقت عمل برخوردار و کم غلط بوده است در حالي که اکثر کشورها ازجمله آمريکا در اين خصوص دچار اشتباه شده اند.
 

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران در اين برهه بسيار دقيق عمل کرد و ظرفيت کشور را بالا برد كه اين مسئله به دقت نظر کافي و هدايت‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري بازمي‌گردد که سرمايه بسيار با ارزش براي کشور محسوب مي شود.


لاريجاني گفت: براي مثال در انقلاب هاي منطقه تحليل هاي غلطي در داخل و خارج مبني بر بي ريشه بودن و غير ديني بودن اين انقلاب‌ها مطرح شد که نخستين بار رهبري با تيزبيني، ريشه آنها را ديني مطرح و اينگونه تحليلها را نقش بر آب كردند.

وي افزود: ايجاد لابي در آمريکا براي فشار بر ايران، اختلاف افكني ميان ايران و همسايگانش و برجسته کردن اختلافات شيعه و سني از جمله روش هايي است که کشورهاي مرتجع منطقه در مواجهه با ايران دنبال مي کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به وضع فرهنگي کشور اشاره کرد و افزود:‌ در اين حوزه مهم‌ترين چالش همان راهبرد آمريکا و غرب براي اجراي جنگ نرم عليه ايران است./گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار