عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در شرایط کنونی که جهان در حال انفجار اطلاعات در عرصه فن آوری است اساتید دانشگاه های کشور باید شیوه تحصیل از علوم نظری به علوم عملی را تغییر دهند.

 سید ابریشمی در حاشیه سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بازی های دانشجویان دانشگاه های مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: آنچه که باعث شده دانشجویان در عرصه های ورود به بازار کار با چالش مواجه شوند،  کم توجهی به علوم عملی در سطح دانشگاه و همچنین ضعف در زمینه پرورش نبوغ دانشجویان خصوصا در رشته هایی مثل کامپیوتر، مهندسی و گرافیک است .

وی ضمن ابراز خرسندی از درخشش جوانان مبتکر دانشگاه فردوسی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری خلاقانه مسابقات برنامه نویسی بازی ها، استفاده از هوش مصنوعی، ابتکار دانشجویان مشهدی است که با حمایت مسئولان به مرحله کشوری هم کشیده می شود.

 ابریشمی که خود را استاد حامی دانشجویان در این دوره از مسابقات برنامه نویسی معرفی کردگفت: در این دوره از مسابقات بیشتر تمرکز دانشجویان در زمینه ی کدنویسی ارتقاء یافته و بنابراین باتوجه به یک الگوی ساده بازی یک بازی پیشرفته طراحی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص جنگ نرم گفت:‌ چون دو برنامه ریزی شرکت داده شده در مسابقه در خصوص میدان جنگ و فضای اجتماعی بوده مقرر شده است که دانشگاه فردوسی مشهد رایزنی هایی با وزارت دفاع داشته باشد تا با حمایت آن ها این جوانان مبتکر بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار راه پیدا کنند و با طراحی های بازی ها و برنامه نویسی های اصولی زمینه نفوذ جذابیت بازی های مخرب که در سطح جامعه هست را کاهش دهند. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.