مديركل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي خوزستان گفت: براي اولين بار در استان نمايشگاه حمل و نقل، زيرساخت‌ها و خدمات، از هفدهم تا بيستم اسفندماه در اهواز برگزار مي‌شود.

جليلي در گفت‌و‌گو با

باشگاه خبرنگاران

اظهاركرد: اين نمايشگاه با حضور بيش از 150 واحد شركت‌كننده از سراسر كشور در فضايي بالغ بر پنج هزار متر مربع برگزار مي شود. همچنين چهار شركت خارجي از كشورهاي آلمان و هندوستان در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

وي با اشاره به اين‌كه پتانسيل و ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در استان وجود داشته و ارتباط اين استان با كشورهاي حاشيه خليج‌فارس از راه دريايي، هوايي و زميني است، افزود: از سوي ديگر باتوجه به اين‌كه خوزستان به بيشتر استان‌هاي كشور از طريق مختلف ارتباط دارد، نياز دانستيم كه چنين نمايشگاهي را با اين موضوع خاص راه‌اندازي كنيم تا ظرفيت‌هاي اين استان را به نمايش بگذاريم.

مديركل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي خوزستان، نمايشگاه حمل و نقل، زيرساخت‌ها و خدمات را به لحاظ اهميت در حد و اندازه يك نمايشگاه نفت دانست و گفت: اين نمايشگاه در سالن‌هاي امام رضا، خرمشهر، خليج‌فارس و يك سالن چادري برگزار مي‌شود و شركت‌هاي هوايي، دريايي و زميني به ارايه دستاوردهاي خود مي‌پردازند.

وي افزود: تبادل اطلاعات توسط شركت‌كنندگان و آشنايي بيشتر آن‌ها به توانمندي‌هاي يكديگر، ارايه آخرين دستاوردها و توانمندي‌هاي شركت‌كنندگان و به نمايش گذاشتن آن‌ها براي مردم، رشد كيفي و كمي محصولات داخلي توسط صادرات غيرنفتي، ايجاد ظرفيت‌هاي جديد در بخش توليد رقابتي و ترانزيتي و رفع معضل حمل و نقل و ترافيك، از اهداف راه‌اندازي اين نمايشگاه به حساب مي‌آيد.

جليلي ادامه‌داد: از ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه مي‌توان به آشنايي با الگوهاي موفق جهاني در عرصه توسعه و عمران شهري، ايجاد زمينه‌هاي لازم جهت سرمايه‌گذاري شركت‌هاي داخلي و خارجي در بخش‌هاي مربوط به توسعه و زيربناهاي حمل و نقل، ماشين آلات و تجهيزات مربوطه اشاره كرد.

وي بهبود وضعيت محيط زيست در كلان‌شهرها، معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين حوزه، بهينه‌سازي مصرف سوخت و توسعه صادرات غيرنفتي از طريق صادرات خدمات فني مهندسي در زمينه‌هاي ساخت و توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل در كشورهاي همسايه را ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه عنوان‌كرد و افزود: اين نمايشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 بعدازظهر تا 21 براي عموم مردم داير است./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.