سردار اصلاني تشريح کرد؛

دستاوردهاي يک سال اخير دانشگاه علوم پزشکي بقيةالله(عج)

فرمانده دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله (عج) سپاه، در هفدهمين سالگرد تأسيس دانشگاه علوم پزشکي بقيةالله‌(عج) به تشريح دستاوردهاي يک سال اخير اين دانشگاه پرداخت.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي کل سپاه پاسداران؛ سردار سرتيپ دوم پاسدار جعفر اصلاني فرمانده دانشگاه علوم پزشکي بقية الله‌(عج) همزمان با هفدهمين سالگرد تأسيس اين دانشگاه به بيان آخرين دستاوردهاي دانشگاه علوم پزشکي بقيةالله (عج) در حوزه درمان، آموزش، پژوهش و خدمات درماني پرداخت.

وي با بيان اينکه دانشگاه علوم پزشکي بقية‌الله(عج) عليرغم جواني و گذشت 17 سال از عمر آن، جايگاه خاصي را در مجموعه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور دارد، اظهار داشت: در يک سال اخير اين دانشگاه توانسته دستاوردهاي مهمي را در تحقيقات، آموزش، پژوهش، درمان و ساير حوزه ها کسب کند.

سردار اصلاني "کاشت حلزون در ساقه مغز" و "جراحي ايوار" را از جمله دستاوردهاي يک سال اخير اين دانشگاه در حوزه درمان دانست و اظهار داشت: براي اولين بار در خاورميانه، در مرکز کاشت حلزون بيمارستان بقيه الله(عج) که جزو 3 مرکز تخصصي کاشت حلزون در ايران است، کاشت حلزون در ساقه مغز به منظور رفع ناشنوايي بر روي 5 بيمار با موفقيت انجام شد.

وي افزود: "جراحي ايوار" يا "جراحي آئورت" نيز براي اولين بار در بيمارستان جماران توسط پزشکان و متخصصان داخلي صورت گرفت و هم اکنون نيز اين عمل جراحي به صورت معمول انجام مي‌پذيرد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکي بقيةالله(عج) با اشاره به ديگر دستاوردهاي اين دانشگاه در حوزه درمان گفت: در "طرح حاکميت باليني در مراکز درماني" که مربوط به کيفيت کار خدمات درماني در مراکز درماني است، بيمارستان بقية‌الله(عج) در ارزيابي صورت گرفته از ميان 800 بيمارستان، موفق به احراز بالاترين امتياز شد.

وي اعتبار‌بخشي را داراي اهميتي اساسي در ارتقاي کيفيت درماني دانست و تصريح کرد: به همين منظور از 3 سال گذشته بيمارستان بقية‌الله(عج) اعتباربخشي را بر اساس استانداردهاي جهاني به اجرا درآورد، به نحوي که اکنون اين بيمارستان به عنوان الگويي در زمينه اعتبار بخشي شناخته شده و ساير بيمارستان هاي تهران به عنوان تور بيمارستاني از اين مجموعه بازديد مي کنند.

سردار اصلاني در ادامه ضمن اشاره به دستاوردهاي حوزه پژوهش اين دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکي بقيةالله(عج)براي ششمين سال متوالي رتبه برتر تحقيقاتي را در ميان دانشگاه هاي تيپ2 کسب کرد و به عنوان دانشگاه برگزيده در جشنواره رازي مورد تقدير قرار گرفت، همچنين براي سومين سال متوالي، به عنوان برترين مرکز تحقيقات باليني کشور برگزيده شد و يکي از محققين جوان اين دانشگاه نيز به عنوان برگزيده جشنواره رازي در سال گذشته انتخاب شد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشكي بقية‌الله (عج) همچنين افزايش مجلات علمي و بين‌المللي شدن 2 مجله را از ديگر دستاوردهاي پژوهشي اين دانشگاه در سال جاري دانست.

سردار اصلاني راه‌اندازي 5 رشته جديد PHD،1 رشته فوق تخصصي و 1 رشته تخصصي را از دستاوردهاي آموزشي دانشگاه در سال جاري عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 1390 و براي اولين بار در منطقه خاورميانه، رشته "سيستم بيولوژي" كه در مكانيسم تشخيص بيماري‌ها نقشي حياتي دارد، در اين دانشگاه در حال راه‌اندازي می باشد و مقدمات آن مهیا شده است.

وي همچنين با اشاره به اقدامات تحقيقاتي كه در سال جاري دردانشگاه علوم پزشکي بقيةالله (عج) صورت گرفته است تصريح كرد: تصويب "مركز رشد" كه شامل فضاهای آزمایشگاهی و اتاق تمیز است كه محققان از امكانات اين مجموعه براي عملي كردن ايده‌هاي خود استفاده مي‌كنند، همچنين راه اندازي 6 شركت دانش بنيان نيز از ديگر دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي بقيةالله (عج) است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکي بقيةالله(عج) از توليد محصولاتي در زمينه دارو ، واكسن و کیت‌های تشخیصی و رونمايي از آنها در آينده‌اي نزديک نيز خبر داد و افزود: ساخت "حيوان‌خانه تحقيقاتي" و "اتاق تميز" به منظور توليد دارو نيز از جمله دستاوردهايي است که در حوزه زيرساخت‌هاي تحقيقاتي مي توان به آن اشاره کرد.

سردار اصلاني در پايان، اين دستاوردها را حاصل روحيه‌اي جهادي در کسب علم و دانش دانست و تأكيد كرد: پاسداران انقلاب در تمامي عرصه‌ها، با احساس تكليف خود در راه اعتلاي اسلام، قرآن و نظام اسلامي کوشيده و از هيچ تلاشي فروگذاري نمي‌كنند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار