شهردار منطقه 10 در راستای دستیابی به اهداف طرح استقبال از بهار و رضایتمندی شهروندان منطقه 10 از آمادگی کامل ضمن طراحی برنامه های مدون و اجرایی پیشواز بهار خبر داد.

بهروز محمدزاده در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

با هدف از اجرای طرح استقبال از بهار و آیینهای پسندیده و کهن ایرانی و حفظ طبیعت گسترش پاکیزگی و فراهم نمودن بستر طراوات و شادابی افزود: منطقه 10 دارای پیشینه کهن و مردمانی مذهبی است لذا باید اقدامات انجام شده در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، پاکیزگی،‌نظم و امنیت و رضایتمندی شهروندان باشد.

شهردار منطقه 10 با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح تصریح کرد: در این طرح معاونت های تخصصی به عنوان واحدهای ستادی،‌مسئولیت پشتیبانی طرح را بر عهده دارند و مسئولیت اجرایی طرح با شهرداری های نواحی سه گانه است.

وی ادامه داد: در رایزنی های به عمل آمده باواحدهای اجرایی، شورایاران، ائمه جماعت و معتمدان محلات و بررسی پیامهای ساماندهی نظارتی 137 و 1888 مشکلات و معضلات شناسایی و رفع آن در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا همه فعالیتها و ماموریتها با رویکرد فرهنگی و اجتماعی تنظیم شد.

شهردار منطقه با بیان اینکه علاوه بر اقدامات روزانه شهرداری وظایف خاصی نیز برای اجرای این طرح تعریف شده اظهار کرد: برنامه های خاص در سطح منطقه با اهداف کلی پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، بزرگداشت جشنها و مراسم مذهبی و ؟ایجاد روحیه نشاط و سرور، ترویج و توسعه فرهنگ گردشگری ،‌برجسته کردن ویژگیهای اخلاقی نوروز و پیوند با طبیعت و سرور عمومی در حال اجراست.

محمدزاده در مورد خدمات ویژه ادارات ترافیک، فنی و عمران، شهرسازی و خدمات شهری عنوان کرد: هر یک از ادارات به فراخور وظیفه و بنا به برنامه ریزی به عمل آمده در ساماندهی محلات و رفع مشکلات موجود به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و تاکنون منطقه در اجرای ماموریت محله پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

گفتنی است، تمامی نیروها با مشارکت شهروندان دست به دست هم داده اند که با برطرف کردن مشکلات و موانع و کسب رضایت شهروندان به استقبال سال نو و بیداری طبیعت بروند.

* جشن رستاخیز طبیعت در آغاز هفته منابع طبیعی

جواد سیفی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 با بیان این خبر گفت: به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی، ترویج و اشاعه فرهنگ گسترش منابع طبیعی و بزرگرداشت هفته منابع طبیعی و اجرای سنت حسنه درختکاری همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی جشن رستاخیز طبیعت در تاریخ 17 اسفند با حضور شهرداران مدارس، شهروندان خانواده،‌مدیران خانه و غنچه های شهر در بوستان رضوان از ساعت 10 صبح تا 12 برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده است تا محوریت برنامه های پیش بینی شده در این جشن در قالب آموزشهای شهروندی با محوریت اهمیت نگهداری از درختان حفظ منابع طبیعی به شهروندان باشد اعلام کرد: برگزاری جشنواره بزرگ انتخاب بهترین سفره هفت سین برپایی کارنوال شادی،‌برگزاری مراسم ویژه روز درختکاری،‌برگزاری مسابقات ورزشی ، اهدای نهال و کوزه تخم مرغ رنگی و ماهی به همراه جوانه شهروندی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره هفت سین از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جشن رستاخیز طبیعت است.

*تغییر چهره منطقه با شستشوی بیش از یک میلیون متر مربع از جداره های شهری

عباس صمدیان معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای طرح استقبال از بهار چهره منطقه تغییر خواهد کرد گفت: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است می توان به شستشوی یک میلیون و 345 هزار متر مربع از جداره های شهری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اجرای نماآگهی از دیگر کارکردهای اداره زیباسازی منطقه بوده است عنوان کرد: با هدف افزایش نشاط در بین شهروندان و ارتقای کیفی تبلیغات فرهنگی و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری طرح نواآگهی در برخی ساختمانهای نیمه کاره و رها شده اجرا شده است.

صمدیان با اشاره به ترویج فرهنگ زیباسازی از برگزاری جشنواره بزرگ شهری که دوست دارم خبر داد و تاکید کرد: به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان اولیا و مربیان آنها در سراسر محدوده منطقه 10 مسابقه عکاسی و نقاشی با موضوع شهری که دوست دارم برگزار کرده ایم تا طیف وسیعی از دانش آموزان با ترسیم نقاشی و ضبط تصاویر از نقاط مختلف منطقه مسئولان شهرداری منطقه را در امر برنامه ریزی رفع نواقص چهره منطقه یاری رسانند.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 10 خاطر نشان کرد:‌علاوه بر این برنامه ها آذین بندی و نورپردازی معابر حذف موانع فیزیکی نصب پرچم الوان رنگ آمیزی المان های ترافیکی نصننب بنر تبلیغات فرهنگی و تهیه و توزیع بروشور از دیگر اقدامات در طرح استقبال از بهار است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار