رسانه ملی به ویژه رادیو افتخارمی‌کند در طول سی سال گذشته توانسته است نوای مداحان اهل بیت "ع" را به گوش مشتاقان اهل بیت "ع " در سراسر جهان به خصوص ایران اسلامی برساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون صدای رسانه ملی با بیان این مطلب در نخستین هم‌اندیشی رادیو و جامعه‌ مداحان اهل بیت (ع)، افزود : بخش عظیمی از استمرار پیام عاشورا به تلاش‌های مداحان اهل بیت (ع) بستگی دارد که در طول هزار و چهار صد سال با صدای بلند و گویا توانستند مظلومیت عاشورا، کربلا و دلاورمردی‌های شهدای کربلا را منتشر کنند.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه مداحان اهل بیت (ع) سرشار از معنویت، شور و شعور هستند، یادآور شد: نقش ذاکران در توصیف حوادث غمباری چون حادثه‌ی کربلا که در طول تاریخ به شیعیان روا داشته شده است، نقشی بسیار تأثیر گذار است و می‌تواند در بیان مظلومیت شیعه و شناخت هرچه بهتر رشادت‌ها و فداکاری های امام حسین (ع)، شهدای کربلا و دیگر شهیدان اسلام مؤثر باشد.

معاون صدای رسانه ملی اظهار داشت: برگزاری اجلاس مداحان و ستایش‌گران، تشکیل شورای معارف در رادیو و تلویزیون، ساماندهی پخش مداحی ها و پخش مناسب آنها در مناسبت ها ی مختلف، برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی، تأسیس اداره‌ی کل نغمات آیینی و رادیو نوا از جمله اقدامات مؤثر صدا و سیما در ترویج برنامه‌ی مداحان و نشر معارف اسلامی بوده است.

صوفی با اشاره به موفقیت‌های علمی ایران و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امید و شادی در مردم، گفت: یکی از راه‌های ایجاد شادی، تعامل رادیو و ذاکران برای تولید برنامه‌های شاد در مناسبت‌هایی چون میلاد ائمه‌ی معصومین (ع) است تا سبب شادمانی مردم شود.
صوفی در ادامه با اشاره به پیروزی با شکوه ملت در انتخابات اخیر، گفت : جلسه‌ی حاضر بسیار با شکوه و سرشار از معنویت است ، چرا که خلق حماسه‌ی مشارکت گسترده مردم در انتخابات نیز در آن بیان شد.

صوفی با بیان اینکه پیروزی در این حماسه‌های ملی را باید به نام مقام معظم رهبری ثبت کرد، خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات نقطه‌ی عطف موفقیت ملت ایران بود ، امیدواریم به لطف خداوند متعال، پیروزی‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگری به تدریج نصیب کشور ما شده و استمرار داشته باشد.

در این مراسم همچنین طاهری، مدیرکل اداره‌ نغمات آیینی معاونت صدا نیز در سخنانی، گفت: تعامل و برقراری ارتباط بیشتر با مداحان، تعیین سیاست‌های پخش مداحی از رادیو، تجلیل از مسئولان مجامع مداحی کشور، بهره‌گیری از ظرفیت عظیم جامعه‌ی مداحان در رادیو و تکمیل بانک اطلاعات مداحان در اداره کل نغمات آیینی برای استمرار همکاری مهم‌ترین اهداف برگزاری اولین هم‌اندیشی رادیو و مداحان اهل بیت (ع) است.

در ادامه‌ی این مراسم ، عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزایی نیز اظهار داشت : رسانه‌ی ملی به ویژه رادیو با توان غنی و قوی در عرصه‌ی مداحی و معارف اسلامی، فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

رفیعا با اشاره به جایگاه خطیر رادیو در نشر معارف اسلامی افزود: توجه بیش از پیش به درون مایه و محتوای برنامه‌های معارفی رادیو، تشکیل دبیرخانه‌ای برای ارتباط بیشتر با مداحان سراسر کشور و راه‌اندازی بانک اطلاعات مداحان و تشخیص صلاحیت آنها برای پخش آثارشان در رادیو می‌تواند در انعکاس معارف اسلامی مؤثر باشد.

رییس هیئت مدیره‌ی خانه مداحان نیز ضمن تقدیر از برگزاری این نشست و تبریک برگزاری با شکوه انتخابات مجلس گفت: اهمیت کار صدا وسیما در همه‌ی ابعاد، انعکاس فرهنگ اصیل ایرانی و معرفی آن به جامعه‌ است.

علی آهی با اشاره به تبلیغ فرهنگ غرب از سوی رسانه‌های بیگانه افزود: صدا با تأثیری که در جامعه دارد، باید از این فرصت برای نشر اسلام ناب و معارف اهل بیت " ع" بیشترین بهره را ببرد.

وی با تأکید بر ترویج مباحث کاربردی و اصولی مربوط به اهل بیت (ع) و مداحان، گفت: رسانه‌ی ملی به ویژه رادیو باید فرصتی را فراهم کند تا مکتب شناسی عقیدتی چون آموزش قرآن و دین‌شناسی و استفاده از توان مداحان جوان و با استعداد صورت گیرد.

گفتنی است، مداحی جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) و تجلیل از آنها از دیگر برنامه‌های این نشست بود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.