مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: در راستاي اطلاع رساني گسترده و منسجم صنعت حمل و نقل هوايي و همچنين رفع مشكلات موجود در اين بخش، صندوق توسعه همكاري روابط عمومي هاي حمل و نقل هوايي كشور تشكيل مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، عباس مسيبي در دومين نشست مديران روابط عمومي صنعت حمل و نقل هوايي اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، روابط عمومي هاي صنعت هوانوردي به زودي اقدام به تاسيس صندوق توسعه همكاري روابط عمومي هاي حمل و نقل هوايي كشور مي كنند كه تامين اعتبار اين صندوق با توجه به توان مالي و تعداد ناوگان هر يك از شركت هاي هواپيمايي درنظر گرفته مي شود و با توجه به پتانسيل بالاي روابط عمومي هاي اين صنعت، پيش بيني مي شود برنامه هاي كلان تبليغاتي صنعت حمل و نقل هوايي با سرعت بيشتري اجرايي شود.
وي همچنين به لزوم انتشار نشريه واحد روابط عمومي هاي صنعت حمل و نقل هوايي اشاره كرد و گفت: تمامي ارگان¬هاي ذيربط در صنعت در تهيه و توزيع اين نشريه دخيل هستند و اين اقدام مستلزم همكاري مديران و كارشناسان اين صنعت است.
در ادامه اين جلسه همچنين، محمود شكرابي مدير عامل شركت هواپيمايي نفت گفت: روابط عمومي در صنعت حمل و نقل هوايي مي تواند نقش موثري براي شركت هاي هواپيمايي ايفا كند و خوشبختانه امروز روابط عمومي ها از شكل سنتي خود فاصله گرفته اند.
وي اضافه كرد: هم اكنون مديران روابط عمومي در جايگاه بالاتري نسبت به گذشته قرار گرفته و به عنوان مشاوران مديران عامل شركت ها و موسسات در صنعت هوانوردي محسوب مي شوند، همچنين با توجه به اينكه سازمان هواپيمايي كشوري در راس صنعت هوانوردي قرار دارد ، روابط عمومي اين سازمان نيز در راس روابط عمومي هاي اين صنعت قرار مي گيرد.
شكرابي خاطر نشان كرد: با برگزاري مستمر اين نشست ها و با تعيين زمان مشخص در برگزاري اين جلسات، مي توان مشكلات صنعت حمل و نقل هوايي را بهتر آسيب شناسي كرد تا در جهت رفع مسائل احتمالي گام هاي موثرتري برداشته شود.
مدير عامل شركت هواپيمايي نفت همچنين به تحريم هاي صورت گرفته از سوي كشورهاي غربي عليه ايران اشاره كرد و اظهار داشت: خوشبختانه تحريم ها با تمهيدات در نظر گرفته شده و با خواست و اراده مردم ايران به نتيجه اي نرسيده است.
در ادامه اين جلسه همچنين ميرزا بابا مطهري نژاد رئيس انجمن روابط عمومي ايران بر اهميت برقراري ارتباط موثر در سازمان¬ها از طريق روابط عمومي تاكيد كرد و افزود: شناخت نوع و جنس ارتباط در روابط عمومي جايگاه ويژه اي دارد به طوري كه بسياري از مسائل سازمان¬ها و شركت ها ناشي از عدم شناخت ارتباط است، همانطور كه سازمان بهداشت جهاني در پنجاهمين سالگرد تاسيس خود در سال 2003، بزرگترين علت بروز مشكلات جسمي مردم جهان را ناشي از ضعف در برقراري ارتباط اعلام كرد.
مطهري نژاد ارتباطات انساني را به چهار دسته تقسيم كرد و گفت: ارتباط درون فردي، ميان فردي، گروهي و عمومي از اشكال عمده ارتباط هستند و نوع ارتباط روابط عمومي ها از دو نوع آخر يعني گروهي و عمومي است و بايد گفت روابط عمومي ها سخت ترين و پيچيده ترين شكل ارتباط را در برقراري با مخاطبان خود دارند و مخاطبان يك سازمان به عنوان سرمايه هاي اصلي آن تلقي مي شوند چراكه در شناخت نقاط ضعف و اصلاح نواقص نقش موثري دارند.
وي در تفكيك روابط عمومي ها به دو نوع سنتي و نوين، اظهار داشت: روابط عمومي سنتي، سازمان محور است در حاليكه روابط عمومي نوين مشتري محور، شهروند محور و مخاطب محور است و خود را موظف به رفع نياز هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي مخاطب مي كند. همچنين نياز هاي اطلاعاتي روابط عمومي به چهارنوع از جمله نياز به آگاهسازي مخاطب، نياز به آگاهي از مخاطب، اطلاعاتي براي تغيير رفتار و اطلاعات براي همبسته شدن مخاطب با سازمان تقسيم مي شود .
رئيس انجمن روابط عمومي ايران همچنين تصريح كرد: امروز اين نياز به وضوح احساس مي شود كه روابط عمومي از نظر ارتباطي لازم است مديران سازمان خود را آموزش دهند و با برگزاري جلسات متعدد ومنظم، اطلاع رساني صحيح و به موقع به مشتريان و نيز ارتباط موثر با مديران، از روابط عمومي سنتي فاصله بگيرند.
در ا دامه اين نشست، مديران روابط عمومي ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين گونه جلسات به نقش اين نشست ها در انتقال تجربيات از اساتيد برتر روابط عمومي در ايجاد بسترهاي مناسب به منظور فرهنگسازي در اطلاع رساني صحيح به مخاطبان اشاره كردند و در ادامه ضمن بيان مشكلات موجود روابط عمومي ها، آموزش تخصصي روابط عمومي براي ارتقاي اين صنعت، تشكيل كارگروه روابط عمومي با حضور تعدادي از اعضاي روابط عمومي¬هاي صنعت هوانوردي به منظور تدوين برنامه هاي خاص آموزشي و تقويت تشكيل جلسات و آموزش كاركنان روابط عمومي¬هاي صنعت حمل و نقل هوايي، همچنين تدوين كتاب راهنماي مسافران به منظور آشنايي هر چه بيشتر مسافران با شركت هاي هواپيمايي، ترمينال ها و جغرافياي فرودگاه ها و ايجاد زمينه هاي مناسب به منظور جلوگيري از گسترش تبليغات به سمت مصرف گرايي در سطح فرودگاه ها نيز از سوي مديران روابط عمومي صنعت حمل و نقل هوايي عنوان شد.
همچنين درپايان اين نشست، مديران روابط عمومي خواستار نظارت بيش از پيش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري بر ساير روابط عمومي هاي صنعت و همچنين برگزاري جلسات متعدد هم انديشي مديران روابط عمومي صنعت با جديت شدند./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار