کارايی روشهای درمانی از جمله نورو فیدبک در درمان صرع بکار گرفته و بررسی شد.

بهروز دولتشاهی عضو هیئت عملی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: صرع یکی از شایع ترین اختلالات نورولوژی است که شیوع آن در جوامع مختلف بین نیم الی یک درصد جمعیت آن گزارش شده است.
وی گفت: میزان بروز سالیانه موارد جدید تقریبا پنجاه نفر در هر صد هزار نفر گزارش شده است و همانگونه که از علل صرع بر می آ‌ید با برطرف نمودن علت زمینه ای درصد قابل توجهی از موارد صرع را می توان درمان کرد یا نیاز به داروهای ضد صرع را کم كرد.
دولتشاهی در خصوص درمان نوروفیدبک اظهار داشت: این روش برای یادگیری کنترل فعالانه و آگاهانه حالت های مغزی است و طراحان این روش معتقدند که می توان با تکرار صوتی یا تصویری، امواج مغزی را به سمت فرکانس دلخواه هدایت نمود و الگوی فعالیت مغزی را تغییر داد.
وی گفت: آموزش در این روش بسیار اهمیت دارد و فرد با آموزش الگوی فعالیت مغزی خود را می تواند تغییر دهد که تغییرات در ابتدا برای مدت کوتاهی پایدار هستند ولی با انجام تمرینات و آموزش می توان این تغییرات را دائمی کرد.
دولتشاهی از مقاله ای که توسط محققان کشور پژوهشهای صورت گرفته آن درباره اثر بخشی نوروفيدیک در درمان صرع مرور و بررسی شده خبر داد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
امیر
۱۲:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
سلام و خسته نباشید
نوروفیدبک بر روی لکنت تاثیر مثبت داره یا نه؟
به من قول خوب شدنه کامل رو دادن
آخرین اخبار