آموزش مهارت های زندگی ويژه مبتلایان به سندرم داون ضروري است

آموزش مهارت های زندگی از ضرورت های مهم برای کودکان و نوجوانان مبتلا به سندروم داون است.

محمدرضا کوشش کارشناس ارشد روانشناسی کودک، مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کنار آمدن با فشارهای زندگی و کسب مهارت های فردی و اجتماعی بخشی از واقعیات زندگی انسان در دوره های متفاوت زندگی است.
وی در خصوص کودکان مبتلا به سندروم داون گفت: با افزایش سن و هنگام مواجه با دشواری های ویژه سنین نوجوانی و جوانی به کشمکش های درونی و محیطی بیشتر تظاهر پیدا می کند.
وی افزود: همزمان با رشد جسمانی و روانی این کودکان، انتظار جامعه و خانواده از فرد نوجوان و جوان سندرم داون بیشتر شده و این گروه به دلیل این عارضه بخشی از تمایلات خود را محدود می کند و در صورت عدم آموزش مهارت های زندگی با آسیب های روان شناختی جدی و متعددی در خانواده ود جامعه مواجه خواهند شد.
کوشش با تبیين مهارت های زندگی اظهار داشت: حال که نمی توان مانع تغییرات و پیچیدگی های جامعه و گسترش روابط اجتماعی و بین فردی افراد شد، راهی جز آماده کردن این افراد برای رو به رو شدن با موقعیت های دشوار زندگی جدید باقی نمی ماند.  

عضو مرکز تحقیقات اعصاب گفت: حمایت سازمان های ملی و بین المللی برای پیشگیری نوجوانان و جوانان از بیماری های روانی و کج روی های اجتماعی در سراسر جهان در سطح مدارس آغاز شده است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.