در حال حاضر با توجه به رقابت تولید دارو در کشور باید توجه تولید کنندگان دارو از کمیت به کیفیت سوق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر شیبانی رئيس سازمان غذا و دارو امروز 15 اسفند درمراسم اختتامیه دومین جشنواره جایزه ملی کیفیت غذا و دارو وزارت بهداشت ایران که در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شده بود، افزود: این جایزه راهگشاي اصلاح سیستم است و در واقع باعث افزایش رضایت کیفیت و مدیریت می شود این جایزه کیفیت محور است که سعی می کند که تولید کننده ما را در تولید محصولات با کیفیت توانمند کند.
وی گفت: ما برای تولید دارو حتما نباید مجهز به کارخانه های عظیم باشیم بلکه با وسایل یک آزمایشگاه در یک فضای کوچک هم می توانیم داروهای جدید را تولید کنیم لذا باید توجه داشت که دیگر نباید به کمیت زیاد توجه کرد بلکه باید کیفیت را بیشتر مورد نظر قراردهیم.
رئيس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت های خالی شركت هاي دارویی باید با محصولات نو ترکیب پر شود و انتظار داریم  این موضوع به جایی برسد که دیگر در زمان صحبت و درد دل کردن های خودمان از بدهکاری صحبت نشود بلکه خود بازار،  رضایت دارویی را تقويت کند.
شیبانی اظهار داشت: به هر حال این جایزه ها باید یک دستاورد و پاسخگوی مسئله ای باشد و یکی از این پاسخ ها و دستاوردها مي تواند صادرات باشد که با توجه به تلاش های بسیاری که در شرکت های دارویی و تاسیسات پزشکی در کشورمان صورت پذیرفته متاسفانه هنوز در صادرات دارو و تاسیسات پزشکی موفق نبودیم.
وی خاطر نشان کرد: ایران در برخی محصولات دارویی در رتبه اول تا سوم دنیا قرار دارد ولی ارزش و جایگاه ایران کافی نیست و باید در راستای ارائه خدمات به جامعه از ابزارسلامت که در دستان صنایع غذایی و دارویی است مجموع صنایع دارویی که بتوانند جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت را دریافت کنند براساس دستور العملی که سال گذشته تهیه کرده ایم كه اين امر  روند کار اداری آنها را تسريع مي بخشد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار