وزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس تمام مدارس احداث شده در تهران به صورت مجتمع آموزشی خواهد بود در این میان تهران به بیش از 700 مجتمع آموزشی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاجی بابایی در ششمین همایش و نمایشگاه مدارس ایران با معماری ایران که امروز در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به این که دلیل برگزاری این نمایشگاه و همایش فرمایشات مقام معظم رهبری است بیان داشت: مدرسه با معماری ایرانی نیاز امروز نظام تعلیم و تربیت است.
وی با اشاره به این که در حال حاضر در کشور 48 مجتمع آموزشی شروع به کار کرده یا مراحلش طی شده است افزود: هر آن چه که امروز در نمایشگاه می بینیم طرح هایی است که اجرا شده یا در حال اجرا ست.
وزیر آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین بحث جداگانه ای را تحت عنوان مدرسه در سال 1404 مصوب کردیم وی اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا مدرسه ای متناسب با هر اقلیم بسازیم تا هر دانش آموز وارد مدرسه می شود تاریخ خود را بخواند و ریشه خود را بشناسد حاجی بابایی گفت: کار ساخت مدارس با معماری ایرانی کار سخت افزار نسبت کار نرم افزار است .
وی بیان داشت: ما به مدرسه ای اعتقاد داریم که معماری اش تعریف شده و برای دانش آموزان آموزنده باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تهران نیاز به 700 تا 800 مجتمع آموزشی دارد و در پی این هستیم تا از این پس تمام مواردی که احداث می شود به صورت مجتمع آموزشی باشد.
وی گفت: امسال با 4 میلیون متر مربع ساخت فضای آموزشی در طول 32 سال بیشترین ساخت فضای آموزشی در کشور داشتیم.
حاجی بابایی افزود: در پی این هستیم تا در سالهای آینده تمام مدارس کشور به صورت مجتمع اداره شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که آموزش و پرورش به معماری به عنوان یک فضا نگاه نمی کند اظهار داشت: ایجاد این مجتمع ها نقش اساسی و اولیه در ارتقا و انتقال فرهنگ و تربیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون 400 جشنواره در کشور در خصوص مدرسه سازی به همراه همایش برگزار شده است .
*محوریت اصلی مدارس ایرانی مجتمع های آموزشی است
مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: باید اعتبارات بیت المال و هدایای خیرین مدرسه ساز را به بهترین نحو برای ساخت مدارس با معماری ایران هزینه کنیم.
وی افزود در همایش امسال شاهد رشد طرح ها بودیم و ارائه طرح ها از 78 طرح در نمایشگاه سال 78 به 231 طرح در این همایش افزایش یافته است.
رئیسی بیان داشت: برخی از طرح ها در دوره 50 ساله گذشته پوسترش ارائه شده و بسیاری از طرح ها که در نمایشگاه هاو همایش ها ارائه شده در کشور شروع به کار کرده است.
وی گفت: باید طرح های برتر در بخش های مختلف تشویق شود و به افراد برگزیده معماری جایزه شود.
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گفت: امسال دولت اعتبار خوبی برای تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص داده که امیدواریم در همین مسیر هزینه شود.
*مدارس با معماری ایرانی لباس جامعه است
حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مدارس با معماری ایران می تواند پناهگاه خوبی برای دانش آموزان و مردم در هنگام زلزله باشد افزود: این مدارس با معماری ایرانی و اسلامی که دارند به عنوان لباس جامعه محسوب می شوند.
وی افزود: در ساخت مدارس با معماری ایرانی علاوه بر مقاوم سازی به دنبال هویت بخشی به مدارس کشور هستیم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار