بورس تهران در بين بورس هاي عضو فدراسيون جهاني از نظر شاخص رتبه نخست و از نظر رشد بازار رتبه دوم را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حسن قاليباف اصل در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز برگزار شد افزود: عملكرد بورس تهران در سال 2011 ميلادي براساس مجامع بين المللي 29.5 درصد رشد شاخص را نشان مي دهد كه اين حاكي از آن است كه بورس تهران در بين جوامع بين المللي رتبه نخست را كسب كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه بورس تهران همچنين حائز رتبه دوم در بين كشورهاي عضو فدراسيون جهاني در بورس شده است افزود: رشد بازار تهران با 24 درصد و ا رزش معاملات 5 درصد را نشان مي دهد.
مديرعامل بورس تهران تصريح كرد: در سال جاري 7 شركت مورد پذيرش و عرضه شده اند كه از اين تعداد شركت هلدينگ حمل و نقل خليج فارس مربوط به شركت هاي اصل 44 بود در حالي كه در سال گذشته اكثر شركت ها به شركت هاي اصل 44 برمي گشت.
وي اضافه كرد: در حال حاضر مراحل پذيرش شركت هاي نفت جي، بيمه ملت،‌ پالايشگاه نفت بندرعباس انجام شده و در سال آينده عرضه مي شود ولي سهام شركت اعتباري كيش ايران پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري در بورس عرضه شود.
وي نيز از پذيرش فرآيند 5 شركت جديد در بورس خبر داد و افزود: 5 شركت زيرمجموعه ايران خودرو، ليزينگ پارسيان، سرمايه گذاري سمند، ايران خودرو خراسان، ايران خودرو تبريز هستند همچنين شركت نفت ايرانول، شركت سپاهان، سيمان خوزستان مراحل پذيرش آن صورت گرفته است.
قاليباف اصل تاكيد كرد: مراحل آماده سازي شركت پالايشگاه نفت گاز پارسيان انجام شده و سال آينده فعاليت خود را در بورس شروع مي كند و شهرداري شيراز با 145 ميليارد تومان سرمايه سهام خود را از شنبه آينده از طريق پذيره نويسي در بانك اقتصاد نوين كار خود را آغاز مي كند و بعد از پذيره نويسي اين شركت در بورس تهران قابل معامله است.
وي ارائه دو ابزار جديد، پذيرش 15 شركت جديد و عرضه 15 اوراق مشاركت و دو صكوك و نيز پروژه هاي ساختماني، امكان سنجي و اجراي يك سري قوانين و مقررات و امكانات جديد در بازار را از جمله برنامه هاي سال آينده برشمرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار