فروش خودروها در ژاپن به طور کلي، تقريباً پنجاه درصد کاهش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان اچ کي ژاپن، مجري اين شبکه ابتدا گفت: در حالي فروش خودروها در ژاپن طي چند سال اخير، حدود پنجاه درصد کاهش يافته که فقط خودروهاي بسيار کوچک در اين کشور فروش خوب داشته است.

گزارشگر اين شبکه افزود، از همين رو رقابت شديد ميان خودروسازان ژاپني، از جمله هوندا، ميتسوبيشي و تويوتا براي فروش خودروهاي بسيار کوچک و کم مصرفشان در بازارهاي ژاپن و همچنين کشورهاي نوظهور اقتصادي، در گرفته است.


اوسامو سوزوکي، مديرعامل شرکت سوزوکي گفت، آنچه مهم است، کيفيت خودرو است، نه شکل و شمايل يا اندازه آن. وي افزود، همگي خواهان خودروهاي، ارزان، سبک و کم مصرف هستند.

وي افزود، خودورهاي ژاپني اين پتانسيل را دارند که به خودروهاي ملي در کشورهايي مانند تايلند، اندونزي، ويتنام و فيليپين تبديل شوند.

گفتني است،  خودروسازان ژاپني همچنين به دنبال عرضه خودروهاي کوچک خود در بازارهاي بزرگ چين و هند هستند تا مگر بتوانند بدين وسيله زيان هاي ناشي از کاهش قابل ملاحظه فروش خودروهاي متوسط و بزرگ خود را جبران کنند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار