دومین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران با هدف بهینه سازی ساختار تولید انرژی 17 و 18 اسفند ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومي دانشگاه تهران 'جواد فیض' ، دبیر این کنفرانس، هدف از برپایی این کنفرانس را فرهنگ سازی، تاکید بر اهمیت و ارایه فعالیت های تحقیقاتی و صنعتی در زمینه انرژی های تجدید پذیر در کشور ذکر کرد.

وی از دومین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران (ICREDG ) به عنوان مهم ترین گردهمایی علمی و کاربردی در حوزه انرژی های باد، خورشیدی – حرارتی، زمین گرمایی، جزر و مد، نیروگاه های آبی و ... در کشور نام برد و افزود: این کنفرانس با همکاری دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی و با حضور مدیران اجرایی، اندیشمندان و صنعتگران برجسته کشور برگزار خواهد شد.

فیض با اشاره به اینکه انرژی، شریان اقتصادی کشورهای جهان به ویژه کشورهای صنعتی است، یادآور شد: کمبود و اتمام سوخت های فسیلی در آینده نزدیک، تاثیر جدی بر دسترسی به انرژی الکتریکی و در نتیجه توسعه اقتصادی کشورها خواهد گذاشت.

به گفته ی وی در شرایط فعلی با به کارگیری منابع انرژی جدید، باید تغییر ساختار تولید انرژی الکتریکی با تاکید بر کاهش سوخت های فسیلی در اولویت نخست قرار گیرد.

دبیر دومین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر تصریح کرد که در فرآیند تولید انرژی الکتریکی از سوخت های فسیلی، پسماندهای جامد و انتشار گازهای مضر، سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد.

فیض برداشت و روش های ذخیره سازی انرژی، سیستم های اطلاعات مکانی و داده های ماهواره ای با کاربرد انرژی های تجدید پذیر، انرژی در معماری، آثار زیست محیطی منابع انرژی تجدیدپذیر، تولید پراکنده و منابع تولید پراکنده در بازار برق را از موضوع های این کنفرانس دو روزه عنوان کرد.

دبیر دومین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های پراکنده ، امنیت و پایداری سیستم های تولید پراکنده، آثار متقابل سیستم های قدرت و منابع تولید پراکنده،‌ جنبه های اقتصادی منابع تجدیدپذیر،‌ سیاست گذاری انرژی های تجدیدپذیر و توسعه پایدار و تولید همزمان برق، گرما و سرما را از دیگر موضوعات این کنفرانس برشمرد .

وی در پایان گفت : در این کنفرانس ضمن ارایه مقالات علمی،کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی، میزگردهای تخصصی با هدف بحث و بررسی چالش های توسعه حوزه های مورد نظر برگزار و نمایشگاهی از دستاوردهای فناوری و صنعتی کشور برپا خواهد شد ./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار