سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : بناهای تاریخی اصفهان میزبان گردشگران در زمان تحویل سال نو (سال 91) همراه با سفره هفت سین است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران محسن مصلحی " با اشاره به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نوروز 1391 افزود: ایجاد دکه های اطلاع رسانی در ورودی شهر ستانهای استان و پلیس راه ها برای راهنمایی بیشتر به مسافران نوروزی ، استفاده از ظرفیت دکه های سطح شهر نظیر دکه های دوچرخه جهت اطلاع رسانی به گردشگران ، تهیه و توزیع راهنمای گردشگری شهرستانهای استان و تهیه و چاپ و توزیع راهنمای گردشگری بناهای شاخص استان از برنامه های این اداره کل برای گردشگران نوروزی است .

وی همچنین ایجاد ستادهای هدایت مسافران نوروزی 91 در ورودی شهر اصفهان جهت راهنمایی و هدایت گردشگران و ارائه امکانات مورد نیاز گردشگران از طریق ارائه کارت اعتبارگردشگری را ازدیگر برنامه ها جهت خدمات دهی و هدایت مسافران نوروزی عنوان کرد.

وی برگزاری نمایشگاه های آثار هنرمندان صنایع دستی در مکانها وموزه های فرهنگی را از دیگر برنامه های نوروز 91 دانست و افزود : این نمایشگاهها قرار است در نگارخانه کوثر ، هنرستان هنرهای زیبا ، گالری نقش جهان و موزه هنرهای تزئینی و همچنین در شهرستانهای شاخص نظیر کاشان برپا شود.

مصلحی تصریح کرد: حرکت کاروان شادی کودکان در سطح شهر اصفهان که نمادی از آمدن بهار و سال نو را به همراه دارد برای شادی و نشاط کودکان برپا می گردد.

وی به اطلاع رسانی مسافران نوروزی اشاره نمود و گفت : کلیه گردشگران می توانند با نصب نرم افزار سلام میراث بر روی تلفن همراه خود علاوه بر دریافت اطلاعات و خبرهای نوروزی سوالات خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت نمایند.

وی همچنین ایجاد پاسخگوی تلفنی به نیازها و مشکلات گردشگران به صورت شبانه روزی از طریق تلفن 137 و دریافت هر گونه اطلاعاتی در خصوص مسافران از طریق سایت isfahancht.ir را از دیگر منابع اطلاع رسانی به مسافران نوروزی ذکرکرد ./س

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : آماده سازی و هماهنگی تمامی واحدهای اقامتی جهت ارائه خدمات به گردشگران ، نظارت بر روند فعالیتهای تمامی واحدهای اقامتی و بین راهی در سطح استان اصفهان، افزایش زمان بازدید ازبناهای تاریخی استان برای بازدید گردشگران و ایجاد تورهای گردشگری ارزان قیمت از جمله برنامه ریزی های صورت گرفته در نوروز 91 می باشد .

وی همچنین از ایجاد گروه های ویژه جهت مرمت اضطرار ی بناهای تاریخی وهرگونه موارد غیر مترقبه در بناها ومحورهای تاریخی و به کارگیری حداقل 200راهنما و100مراقب بناهای تاریخی جهت خدمات رسانی به گردشگران درمجموعه های تاریخی خبر داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.