رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از برداشت 3 هزار و 750 کیلوگرم کتیرای سفید در روستاهای ون و علوی این شهرستان خبر داد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کاشان

،رحمت اله رحمانی دیروزدر اولین روزاز هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: امسال در سطح ۳ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم کتیرای سفید در روستاها ی ون و علوی به ارزش ۱۵۰۰ میلیون ریال بهره برداری شد.

وی، با اشاره به اینکه کتیرا دارای ارزش اقتصادی بالایی است افزود: بارندگی های مناسب در سال موجب افزایش برداشت کتیرا می شود.

به گفته وی، کتیرای سفید در صنایع داروسازی و بهداشتی کاربرد فوق العاده ای دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی کاشان ،کپه کاری در سطح ۵۰ هکتار از مراتع قمصر با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال ، ذخیره نزولات آسمانی در مراتع چاله قره در سطح ۶۰ هکتار ، احداث ۳ دستگاه آب انبار در مراتع قمصر و یحیی آباد ، احداث ۳ دستگاه آبشخور در مراتع قمصر و یحیی آباد ، قرق مراتع چاله قره در سطح ۸۰۰ هکتار جمعا با اعتبار750 میلیون ریال و ۲۵ عملیات اصلاح مراتع مشارکتی در روستاهای ون و علوی با تعهد بهره برداران کتیرا را از مهمترین فعالیت های این اداره در بخش مرتع و بهره برداری برشمرد.

رحمانی، تشکیل تعاونی مرتعداران به منظور ایجاد تشکل و برخورداری بهره برداران از خدمات صندوق توسعه منابع طبیعی و کشاورزی و مشارکت در حفاظت و بهره برداری و توسعه منابع طبیعی را از دیگر موارد در بخش مرتع و بهره برداری نام برد و گفت: در این بخش ۱۹۵۰ نفر عضویت دارند. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.