رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کاشت محصولات علوفه ای جزء اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است است گفت : بیشترین تولیدات کشاورزی استان در سال 90 مربوط به محصولات علوفه ای و به میزان 206 هزار و 702 تن و کمترین تولید مربوط به محصول حبوبات به میزان 35 تن است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران هادربادی افزود : تولیدات محصولات زراعی استان خراسان جنوبی در سال 90-89 به میزان 405هزارو 836تن می باشد که ارزش ریالی این تولیدات یک میلیارد و 239میلیون 334ریال قابل پیش بینی است .
وی ادامه داد: میزان تولیدات زراعی نسبت به سال 89 ،معادل 177هزارو 164 تن کاهش تولید داشته ایم که مربوط به محصولات صیفی نظیر هندوانه و خربزه است و اکثر محصولات زراعی در داخل استان مصرف می شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهارداشت : سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان خراسان جنوبی در سال جاری به میزان 125هزارو 448 هکتار می باشد که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به محصول غلات به میزان 78هزارو 29 هکتار و تولید 97هزارو 127 تن می باشد .
هادربادی خاطر نشان کرد :محصولات زراعی استان در سال جاری در حدود 21 درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
وی از جمله مهمترین تسهیلات ارائه شده به تولید کنندگان را ،احداث مزارع آرمانی و الگویی ویژه محصولات پنبه ،گندم ،نباتات علوفه ای ، خرید و توزیع کود های زیستی و بیولوژیک،خرید و توزیع بذور و ارقام جدید زراعی، اجرای طرحIPM (مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات) در مزارع پنبه، اجرای طرح کشاورزی حفاظتی برشمرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.