جلسه مشترك متخصصان پالایشگاه گاز پارسیان و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با هدف شتاب دادن به اهداف خودكفایی و افزایش سهم شركت های سازندگی داخل كشور برگزارشد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛در پی گفت و گوها و نشست های صورت گرفته توسط كمیته خودكفایی پالایشگاه و برای بومی سازی ساخت تجهیزات نفتی به منظورتأمین منافع ملی و حداكثر استفاده از توان داخلی شركت های سازنده تجهیزات صنایع نفت و گاز و مشاركت فعال در اجرای طرح های عملیاتی پالایشگاه گاز پارسیان و با استراتژی همسوسازی، نشست مشتركی میان شركت پالایش گاز پارسیان و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزار شد.

در این نشست مهندس نوروزی مدیر عامل شركت پالایش گاز پارسیان با اشاره به وجود ظرفیت های علمی و فنی متعدد موجود و پیشرفت های صنعت بزرگ نفت پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی گفت: فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر برخودباوری و تعیین افق های حركت به ویژه در صنعت ، امید و نشاط مضاعفی را در اقشار مختلف مخصوصاً جوانان بوجود آورد و اكنون بحمدالله شاهد شكوفایی بیش از پیش توانمندی در زمینه صنعت نفت و نهادینه شدن در ابعاد مختلف آن هستیم و با توجه به وجود حس اعتماد و خودباوری در پرتو عزم و مجاهدت ملی گامی دیگر در عرصه جهاد اقتصادی برداشته ایم.

وی بیان كرد: وجود رابطه میان صنعت و تولید كنندگان داخلی منجر به سازندگی پایدار، قطع وابستگی و رفع نیازهای صنعتی خواهد شد و همه ما به یاد داریم كه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، باور ساخت و تولید كوچكترین قطعات را در صنایع نفت و گاز و ... را نداشتیم و اكنون به بركت انقلاب و خون شهداء توانسته ایم نیازهایمان را بر طرف كنیم.

بنابراین گزارش ،به پیشنهاد طرفین مقرر شد كار گروههای تخصصی ویژه هر بخش تشكیل شود و نیازهای موجود مورد پیگیری قرار گیرد.

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ایران با تحت پوشش داشتن 500 شركت توانمند داخلی در زمینه تولید شیرآلات، لوله و اتصالات، پمپ و ماشین های دوار، ابزار دقیق و مهندسی معكوس و قطعات یدكی بزرگترین انجمن داخلی كشور در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت در ایران می باشد.

پالایشگاه گاز پارسیان با ظرفیت اسمی تولید82 میلیون متر مكعب گاز طبیعی ، سومین تولید كننده گاز طبیعی در كشور است كه با مشعل های همیشه فروزان، تأمین 17 درصد از گاز مصرفی و ده و نیم درصد از سبد انرژی كشور را بر عهده دارد.

این پالایشگاه در شهرستان مهر (Mohr) در35 كیلومتری شمال پارس جنوبی و در 424 كیلومتری جنوب شیراز در دشت میان آخرین رشته كوه های زاگرس قرار دارد ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.