جشنواره هنرهای تجسمی فجر هر ساله در موعد مقرر برگزار شده و همین اعتبار موجب ایجاد انگیزه برای شرکت هنرمندان بین المللی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، مسعود شجاعی طباطبایی، رئیس خانه کاریکاتور و دبیر بخش کاریکاتور جشنواره گفت: تاکنون کارتونیست های 30 کشور در این جشنواره شرکت کرده اند که کشورهای بلژیک، برزیل، بلغارستان، کوبا،صربستان، چین، ایتالیا، لهستان، روسیه، ‌ترکیه، اوکراین و .... از کشورهای شرکت کننده در جشنواره هستند و پیش بینی می کنیم تا پایان مهلت ارسال آثار تعداد آثار به دو برابر برسد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی کیفیت بسیار خوبی دارند، افزود: جشنواره ای که نظم داشته باشد مورد توجه هنرمندان دنیا قرار می گیرد. از آنجاکه دوسالانه کاریکاتور همواره در موعد مقرر برقرار شده و سایت خانه کاریکاتور هم در دوسال گذاشته بهترین سایت کاریکاتور دنیا معرفی شده است، ما توانستیم اطلاع رسانی خوبی برای این بخش در جشنواره هنرهای تجسمی داشته باشیم.

شجاعی طباطبایی عنوان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سه دوره گذشته با نظم برگزار شده است و به همین دلیل هنرمندان نسبت به شرکت و ارسال آثار انگیزه دارند. در ضمن کاتالوگ با کیفیت و داوران خوب هم دلیل دیگر رغبت هنرمندان بین المللی در این جشنواره است.

وی در مورد نقاط ضعف جشنواره هنرهای تجسمی ابراز کرد: در دوره های قبل کاتالوگ با تعویق به چاپ رسید که امیدواریم در این دوره توجه بیشتری شود. اطلاع رسانی و ارسال فراخوان هم باید با دقت بیشتری صورت بگیرد.

رئیس خانه کاریکاتور ادامه داد: در رشته کاریکاتور به دلیل سایت فعال خانه کاریکاتور، اطلاع رسانی به سهولت امکان پذیر شد اما در رشته های دیگر ارسال فراخوان و ارتباط با هنرمندان کمی دیر اتفاق افتاد.

شجاعی طباطبایی با تاکید بر فعالیت مستمر دبیرخانه جشنواره در طول سال گفت: دبیرخانه در طول سال باید فعال و پاسخگو باشد. درعین حال برای هر رشته باید متخصصانی در دبیرخانه باشند تا بتوانند نیازهای مراجعان را پاسخ دهند.

گفتني است، چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، تصویرسازی، کاریکاتور، پوستر، سفال و سرامیک، مجسمه سازی، فیلم های تجسمی و همایش 10 بهمن تا 14 اسفند ماه برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.