مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: براساس پیش‌بینی ‌های انجام شده تولید شکر تا پایان سال جاری با 11 درصد رشد همراه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ مهدي صادقي نياركي با اشاره به رشد توليد شكر طي سال جاری افزود: با توجه به پيش بيني توليد چغندر قند و نيشكر، امسال ميزان توليد شكر از مرز یک ميليون و 250 هزار تن خواهد گذشت كه نسبت به سال گذشته افزايشي حدود 11 درصد خواهد داشت.

 

مدير كل صنايع غيرفلزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: اين ميزان توليد، بيش از دو برابر نسبت به توليد سال 1388 افزايش دارد.

 

صادقي ادامه داد: پيش بيني مي‌شود كارخانه هاي توليدكننده با حدود 70 درصد ظرفيت توليدي تا پايان سال به پيش بروند اين در حالي است كه اين رقم در سال گذشته حدود 62 درصد بوده است.

 

وي در ادامه تصريح كرد: در زمان حاضر 43 واحد قند و شكر با ظرفيت توليد حدود یک ميليون و 800 هزار تن شكر از چغندر قند و نيشكر (بدون احتساب ظرفيت تصفيه شكرخام) در كشور موجود است.

 

صادقي نياركي اظهار كرد: بيشترين توليد اين واحدها با توجه به چغندر قند و نيشكر توليدي در سال هاي اخير، حدود یک ميليون و 300 هزار تن بوده است.

 

مدير كل صنايع غيرفلزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت افزود: طبق پيش بيني ها انجام شده ميزان توليد چغندر قند به چهار ميليون و 200 هزار تن طي سال جاري خواهد رسيد كه نسبت به سال گذشته، حدود 10 درصد افزايش را به دنبال خواهد داشت. همچنين‌ ميزان توليد نيشكر نيز افزون بر 6 ميليون و 500 هزار تن می شود كه افزايش توليد نسبت به سال گذشته حدود 15درصد خواهد بود.

 

صادقي نياركي یادآور شد : توليد یک ميليون و 250 هزار تن شكر از طريق شكر چغندري و نيشكري، بخش قابل ملاحظه اي از نياز كشور را تأمين مي نمايد، بنابراین جهت حمايت از توليد داخل بايد با بكار گيري ابزار و مديريت تعرفه‌اي مناسب، واردات شكر خام در حد نياز انجام شود تا در آينده شاهد افزايش بيش از پيش توليد داخلي باشيم.

 

وي افزود: در آذر ماه سال جاري سومين جلسه كارگروه ماده يك آيين نامه ساماندهي توليد و توزيع قند و شكر با حضورنمايندگان دستگاه ها و تشكل هاي ذيربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد كه ضمن ارائه گزارش در مورد ميزان پيش بيني توليد، واردات و موجودي قند و شكر، تصميماتي در خصوص تسهيل امور كارخانجات قند و شكر اتخاذ شد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار