آزمايش موشكهاي دوربرد در خليج فارس در رزمايش ولايت 90، در رسانه هاي بين المللي سريعأ بازتاب يافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، بي بي سي گزارش داد: ايران موشک های دارای برد طولانی را در خلیج فارس آزمایش کرد. بنابر گزارش ها، ایران موشک های دارای برد طولانی را در خلیج فارس آزمایش کرده است.

بي بي سي ادامه داد: در جریان این آزمایش ها، موشک های با برد طولانی ساحل به دریا نیز آزمایش شده است.

ایران هفته گذشته گفته بود در جریان مانورهای دریایی در تنگه هرمز، موشک های دارای برد کوتاه و بلند از جمله موشک های ساحل به دریا، زمین به زمین و زمین به هوا را آزمایش خواهد کرد.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه (ششم دی) تهدید کرد که اگر کشورهای غربی تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال کنند، ایران تنگه هرمز را خواهد بست و اجازه نخواهد داد که یک قطره نفت از این تنگه عبور کند.

آمریکا بلافاصله در واکنش گفت رفتار ایران "غیرمنطقی" است و چنین رفتاری، تحمل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، ايران روز شنبه در رزمايش دريايي در خليج فارس موشک هاي دور برد آزمايش کرد. اين رزمايش دريايي ده روزه هفته گذشته در خليج فارس آغاز شد تا ايران عزم خود را براي مقابله با حملات احتمالي دشمنان به نمايش بگذارد. اين خبرگزاري گزارش داد ايران موشک هايي از جمله موشک هاي دور برد زمين به دريا در خليج فارس آزمايش کرد. ايران در رزمايش هاي نظامي سال 2009 ميلادي موشک زمين به زمين شهاب سه را آزمايش کرد که گفته مي شود از قابليت هدف گيري بالا برخوردار است.

رويترز ادامه داد: آمريکا درباره موشک هاي ايران که شامل موشک بالستيک راهبردي ميان برد شهاب سه با هزار کيلومتر برد ، موشک قدر با برد هزار و ششصد کيلومتري و موشک سجيل دو با برد دو هزار و چهارصد کيلومتري مي شود ، ابراز نگراني کرده است.

اين رزمايش دريايي هم از نظر وسعت منطقه عملياتي و هم تجهيزات نظامي و تاکتيک هاي به کار رفته ، با رزمايش هاي قبلي تفاوت دارد.

پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط در گزارشي نوشت: ايران موشکهاي کوتاه و دور برد در خليج فارس را آزمايش کرد. ايران چند روزي است مانورهايي را در منطقه اغاز کرد تا قدرت خود را به نمايش بگذارد. اين درحالي است که جنگ لفظي با امريکا درباره بستن تنگه هرمز که چهل درصد نفت جهان ازانجا منتقل مي شود ، بالا گرفته است.

محمود موسوي معاون فرمانده نيروي دريايي ايران گفته بود نيروي دريايي ايران امروز شنبه چندين موشک کوتاه و دور برد زمين به دريا ، زمين به زمين و زمين به هوا را در خليج فارس ازمايش خواهد کرد. وي افزود مرحله اصلي و نهايي مانورها اماده کردن نيروي دريايي براي مقابله با دشمن در وضعي شبيه به جنگ است.

در ادامه اين گزارش امده است ايران موشکهاي دور برد از جمله موشک شهاب سه در اختيار دارد که مي تواند تا اسرائيل و پايگاههاي امريکايي در خاورميانه برد داشته باشد.

فرانس24 گزارش داد: ايران موشکهاي دوربرد در خليج فارس ازمايش کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ايران روز شنبه در رزمايش دريايي در خليج فارس موشک هاي دور برد آزمايش کرد. اين خبرگزاري گزارش داد ايران موشک هايي از جمله موشک هاي دور برد زمين به دريا در خليج فارس آزمايش کرد.

ايران روز سه شنبه تهديد کرد اگر هدف تحريم صادرات نفت قرار گيرد ، از انتقال نفت از طريق تنگه هرمز در خليج فارس جلوگيري مي کند.
اين اقدام ممکن است موجب برخورد نظامي با کشورهاي وابسته به نفت خليج فارس شود.

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست هم اين خبر را بازتاب داد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار