مصطفي محمدنجار استانهاي تهران با هزار و 66 نفر داوطلب و استان اصفهان با 417 نفر داوطلب را داراي بالاترين ميزان ثبت نام شدگان دانست و افزود: استان هرمزگان و خراسان شمالي به ترتيب با 39 و 37 نفر داوطلب كمترين ميزان ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ مصطفي محمدنجار وزير كشور در جمع خبرنگاران با بيان اينكه تا پايان مهلت ثبت نام داوطلبين انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 5 هزار و 405 نفر ثبت نام كرده اند گفت: با انصراف 10 نفر از داوطلبين آمار نهايي ثبت نام شدگان به 5 هزار و 395 نفر رسيده است.
وي استانهاي تهران با هزار و 66 نفر داوطلب و استان اصفهان با 417 نفر داوطلب را داراي بالاترين ميزان ثبت نام شدگان دانست و افزود: استان هرمزگان و خراسان شمالي به ترتيب با 39 و 37 نفر داوطلب كمترين ميزان ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده اند.
وزير كشور با بيان اينكه در انتخابات مجلس نهم 4 هزار و 969 نفر مرد ثبت نام كرده اند ادامه داد: 4 هزار و 557 نفر داراي مدرك فوق ليسانس و بالاتر بوده اند.
نجار بيشترين فراواني سني را مربوط به گروه سني 41 تا 45 سال عنوان كرد و اظهار داشت: در اين گروه سني 1240 نفر داوطلب شده اند.
وزير كشور با بيان اينكه جوانترين فرد ثبت نام شده 30 سال سن دارد، گفت: مسن ترين فرد نيز با 74 سال سن در انتخابات شركت كرده است.
نجار با اشاره به اينكه در انتخابات اين دوره 260 نفر از نمايندگان فعلي مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده اند، افزود: 197 نفر از داوطلبين نيز سابقه نمايندگي ادوار مختلف مجلس را دارا هستند.
وزير كشور با بيان اينكه در انتخابات مجلس نهم 3 هزار و 522 نفر از مدارك ليسانس و پايين تري كه در دوره گذشته ثبت نام كرده بودند نتوانستند در اين دوره داوطلب شوند، افزود: در عين حال انتخابات با 16 درصد افزايش تعداد داوطلبين نسبت به دوره قبل روبرو بوده است.
وزير كشور با بيان اينكه هيئت هاي اجرايي 10 روز فرصت دارند تا نتايج قطعي تائيد صلاحيت را به اطلاع داوطلبين برسانند، گفت: كساني كه رد صلاحيت شده اند نيز 4 روز فرصت دارند تا هرگونه اعتراض خود را به هيئت هاي نظارت و مراجع قانوني اعلام كنند.
وزير كشور با اشاره به اينكه در اين مرحله از انتخابات مجلس شوراي اسلامي براي هر كرسي مجلس 19 نفر به رقابت مي پردازند، گفت: براي هر كرسي از نمايندگان اقليت هاي مذهبي نيز 3 نفر داوطلب شده اند.
وزير كشور خاطرنشان كرد: براي انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري نيز 10 نفر در استان خراسان رضوي و 8 نفر در استان كردستان داوطلب شده اند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار