دبیر اجرایی سمینار سندرم داون گفت: امروز با اجرای برنامه هایی توسط کودکان سندرم داون و ارائه نمایشگاهی از آثار آنها این یقین را در رابطه با توانایی کودکان سندرم داون به خانواده ها دادیم.

محمدرضا کوشش، روانشناس کودک و دبیر اجرایی سمینار سندرم داون در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امسال سومین همایشی است که برای آشنایی خانواده های کودکان سندرم داون برگزار می شود و هر سال تقریبا در ماه های بهمن و اسفند چنین همایشی را برگزار می کنیم.
وی در ادامه افزود: محوریت همایش امسال ارتقاء سلامت خانواده و کودک سندرم داون بوده و این همایش توسط دانشگاه علوم بهزیستی و مرکز توانبخشی اعصاب اطفال و با همکاری کانون خیریه سندرم داون برگزار شده است.
کوشش اظهار داشت: مقالاتی در زمینه فعالیت های درمانی و کارها و خدماتی که به این گروه خاص جامعه ارائه می شود جمع آوری کرده ایم و از نویسندگان این مقالات دعوت به همکاری شده است و امسال به طور اختصاصی در مورد ارتقاء سلامت این بچه ها صحبت می شود.
وی تصریح کرد: امسال درکنار اين سمینار کارگاههای آموزشی داریم که شامل دو کارگاه تخصصی- علمی، سمعک و کم شنوایی در بچه های سندرم داون و وضعیت های مناسب درکودکان سندرم داون و دو کارگاه حرفه ای برای بچه های سندرم داون که شامل کارگاه آموزش معرق و تئاتر درمانی در کودکان سندرم داون است.
 

** خانواده های کودکان سندرم داون به توانایی آنها یقین یافتند
 کوشش در خصوص برنامه های سمینار چنین عنوان کرد: درکنار سخنرانی های سمینار، نمایشگاهی از ‌آثار كودكان سندرم داون داشتیم و توانمندی این کودکان را به تصویر کشیدیم همچنین برنامه هایی از جمله سرود، تئاتر و شاهنامه خوانی توسط همین بچه ها را داریم و این برنامه ها به منظور این برگزار می شود تا خانواده این کودکان توانمندی این بچه هار ا به طور مستند ببینند و یقین پیدا کنند که این کودکان در سطح مختلف توانمند هستند و نباید نادیده گرفته شوند.
وی خاطر نشان کرد: این کودکان می توانند در آینده به کارگران و کارمندان نیمه حرفه ای وارد بازار کار شوند.
گفتنی است، این همایش در روزهای 14و 15 اسفند در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی در حال برگزاری است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار