افسانه خوخو فيلمي خاص با تلفيقي از اسطوره و واقعيت و اولين فيلم رئال انيميشن در سينماي ايران كه هنرپيشه نقش اول آن يك كاراكتر cgi است.

عبدالرحمان رضايي شهرضايي تهيه كننده و كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: افسانه خوخو با نام قبلي نيكان و بچه غول نام پروژه اي است كه قرار بود چندي قبل با اسمي مشابه توسط گروه ديگري ساخته شود كه چنين اتفاقي صورت نگرفت.

وي اضافه كرد: اصغر شايان توسط گروه بازنويسي براي سينما آماده است پروژه خوخو خيلي خاص با تلفيقي اسطوره و واقعيت و طي مدت 3 سال ساخته شد.

رضايي ادامه داد: تلاش بر اين است كه در اين پروژه نيازهاي فكري و انديشه هاي مدني كودكان به صورت نوين نشان داده شود.

وي عنوان كرد: براي اجراي اين كار بار سنگيني بر دوش بخش نگارش وجود داشت و در نهايت مورد تثبيت و تائيد قرار گرفت و بنياد سينمايي فارابي با ساخت اين پروژه موافقت كرد. 70 درصد هزينه اين پروژه را بنياد سينمايي فارابي و مابقي را خود به عنوان تهيه كننده برعهده دارم.

رضايي بيان كرد: تست اوليه مورد تائيد قرار گرفته و پيش توليد كار آغاز شده و پيش بيني مي شود حدود 1 سال به طول انجاميد و خوخو به جشنواره فجر سال آينده برسد.

وي تصريح كرد: هدف از توليد اين فيلم علاقه به اجراي اين كار نوين در عرصه هاي سينماي كشورمان است تا به امروز نمونه هاي ساده اي در سينما ساخته شده است ولي تاكنون هيچ يك به مانند اين پروژه سنگين نبوده و قابليت اجرايي خوبي نداشته است.

رضايي عنوان كرد: براي اولين بار در ايران فيلمي با عنوان رئال انيميشن ساخته مي شود كه هنرپيشه اول آن يك كاركتر cgi بوده و محيط فيلم كاملا فانتزي است و از تكنولوژي cgi استفاده مي‌شود.

وي اظهار كرد: مضمون فيلم داستان پسربچه اي است كه وارد دنياي باستاني كشف نشده چندين هزار ساله مي شود و در آن دنيا با موجودي به نام خوخو آشنا مي شود.

وي ادامه داد: اين فيلم بيانگر روابط بين پسربچه، خوخو و گروه دزدان اشياي عتيقه است كه براي خروج از اين سرزمين ناشناخته و باستاني مجبور به عبور از يك هفت خوان بسيار پر مخاطره و عجيب مي شوند كه در طي اين مسير با عناصر فرهنگي و چالش هاي موجود در ذهن خود نسب به موضوع مطرح شده آشنا مي شود و در نتيجه به پاياني زيبا و در خور اين اثر دست پيدا مي‌كنند.

رضايي تصريح كرد: 70 درصد از كار به صورت cgi است كه لوكيشن ها به صورت cgi و كروماكي در استوديو كار خواهد شد و مابقي كار به طور آزاد در سطح تهران و لوكيشن رئال كار خواهد شد.

وي اضافه كرد: از نظر علي عمده ترين تفاوت اين فيلم با ساير كارهايي كه انجام مي شود در صحنه هايي است كه به صورت cgi در دكور و بخش ديگر در مكاني كه وجود خارجي ندارد و ما به شكل كروماكي و اشياي موجود در ذهن طراحي مي‌شود و به صورت cgi خواهيم داشت و يك بخش هم به صورت زنده، كه تركيبي با نماهاي cgi است.

رضايي عنوان داشت: مدت زمان فيلم برداري اين كار حدود 3 ماه به طول انجاميد كه به صورت دو بخش متماير است كه در طول اين مدت يك بخش را به صورت صحنه هاي كروماكي و بخش ديگر به صورت زنده ولاواكشن خواهد بود.

وي بيان كرد: شكل فيلم متفاوت و به صورت جديد و با كيفيت خاص است از نظر كلي هزينه هاي زيادي را دربر دارد هم اكنون در حال انجام مقدمات آن هستيم و پيش توليد كار به صورت رسمي و از اول آبان شروع شده و ويژگي كار در حين نمايش خود را نشان مي‌دهد و اميدواريم فيلم با ارزشي براي سينماي ايران باشد.

رضايي اظهار داشت: براي بازي نقش هاي مهم سوپراستار خانم در نظر گرفته شده كه اين نقش به يكي از دو كانديداي سوپر استار خانم خواهد رسيد.

رضايي خاطرنشان كرد: عوامل منتخب در اين پروژه عبارتند از كارگردان، تهيه كننده، رحمان رضايي، كارگردان جلوه هاي ويژه vfg كارن آركل، مجري طرح حبيب الهياري، مدير تداركات امير عبدالقني، سرپرست cgi علي رضا اخباري، سرپرست طراحي هنري حسن تبريزي./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار