شایعترین مشکلات پوستی در سالمندان به علت خشکی، کاهش غدد چربی و خارش پوست است که برخي از بيماري ها در آن دخيل هستند.

 پرویز طوسی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که دچار عارضه های پوستی مانندخشکی و خارش می شوند برای پیشگیری از آن بهتر است بعد از قرار گرفتن طولانی مدت درمقابل نور آفتاب و یا شنا کردن از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنند.
وی در ادامه به عارضه هاي پوستي شايع اشاره كرد و افزود: لکه های سنی یا آفتابی،  سرطان سلول های پوششی، خشكي پوست، اشباع مويرگها يا تلانژكتازي، ملانوم بدخيم، چين و چروك پوست، زونا، اگزماي شوره ي، سرطان سلول هاي قاعده BCC، كبودي يا خون مردگي و کراتوز آفتابی است که معمولا بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور آفتاب و برخی از بیماری های نارسایی کلیه و کبد و ... ایجاد می شود.

 طوسی اظهار داشت: در هنگام خواب وظیفه ی محافظت از ارگانهای داخلی بدن، محافظت در مقابل نفوذ انواع باکتری ها، قارچ ها، ورود اشیاء به بدن، کارساخت ویتامین D، تنظیم درجه حرارت بدن و عمل تبخیر و عرق کردن به عهده پوست است.
وی در پایان تاکید کرد: کم خوابی موجب دگرگونی هایی در پوست می شود که چین و چروک بدن به خصوص پوست صورت را به همراه دارد و باید طوری خوابید که پوست آسیب نبیند و زمان خواب مفید برای سالم ماندن پوست به خود فرد بستگی دارد و معمولا بین 6 تا 8 ساعت است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.