امکان ادامه تحصیل دوباره برای دانشجویان انصرافی در دانشگاهها با توجه به شرایط فراهم شده که در این میان یک دانشجو پس از 44 به پشت میزهای دانشگاه باز می گردد.

بذرافشان مدیر کل امور دانشجویان داخل درگفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: آئین نامه ای در خصوص حضور دوباره دانشجویان انصرافی در دانشگاهها تنظیم و به دانشگاهها اعلام شده است.
وی افزود: با توجه به شرایط پیش بینی شده در این آئین نامه برای دانشجویان به این نتیجه رسیدیم که این آئین نامه ممکن است محدودیتی برای متقاضیان حضور دوباره در دانشگاهها به وجود آورد بنابراین مقرر شد که یک سامانه ای طراحی شود تا بر اساس آن تقاضاها، این موضوع تصمیم گیری شود.
بذر افشان تصریح کرد: این سامانه حدود یک ماه یعنی از 22 دی ماه تا 22 بهمن فعال بوده که براساس درخواست متقاضیان تا 10 اسفند ماه تمدید شد. قرار است دور دوم بازگشایی این سامانه در بهار سال آینده صورت گیرد.
وی اظهار داشت: موضوع جالب توجه این بود که طیف گسترده ای از متقاضیان که از سال 1346 تا 1390 بوده در این سامانه ثبت نام کرده اند.
بذر افشان به برخی از شرایط حضور دوباره دانشجویان در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: چنانچه معدل این دانشجویان در زمان تحصیل، تعداد نیمسال های مشروطی کمتر از 3 نیمسال باشد و فاصله سنوات تحصیلی آنها بالا نباشد از جمله شرایط پذیرش دانشجویان انصرافی است.
 

** دانشجوی اخراجی جزو متقاضیان این آئین نامه نیست
بذر افشان در ادامه گفت: البته متقاضیان باید توجه داشته باشند که تمامی این شرایط به نوع رشته سن متقاضی و تعداد نیمسال و واحد های گذرانده شده نیز بستگی دارد.
وی افزود: شرط ‌آخر پذیرش متقاضی در دانشگاهها این است که دانشجو در زمان تحصیل جزء دانشجویان اخراجی نباشد.
بذر افشان به تفاوت میان دانشجوی انصرافی و دانشجوی اخراجی اشاره کرد و گفت: میان دانشجوی انصرافی و دانشجوی اخراجی آموزش تفاوت وجود دارد بنابراین دانشجو نبايد در زمان تحصیل جزء دانشجو یان اخراجی آموزشي باشد.
وی خاطر نشان کرد: متفاضیان با مراجعه به سایت اداره کل وزارت علوم به آدرسWWW.MSRT.IR می توانند آخرین اطلاعات را کسب کنند./عط

 

** براي مشاهده آخرين اخبار دانشگاهي اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار