مسئول اتاق زايمان بيمارستان شهيد صدوقي يزد گفت: مادران آگاه، اعتماد به نفس بيشتري جهت انجام زايمان و نگهداري کودکانشان دارند.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، نازيلا نقشين ضمن اشاره به وابستگي بسيار حياتي و عميق مادر و کودک در طي بارداري، تولد و شيرخوارگي گفت: بارداري، زايمان و دوره پس از زايمان نقطه عطفي در ادامه زندگي مادر و کودک است.

وي افزود: بارداري و زايمان به طور عميقي مادران، کودکان ، پدران و فراتر از آن خانواده هاي دوطرف را تحت تأثير قرار مي دهد و بر جامعه نيز تأثير طولاني مدت خواهد گذاشت.

اين عضو کميته استاني ترويج زايمان طبيعي بيان کرد: توانمندسازي مادران، بارداري، زايمان و بهبودي وي را تسهيل مي كند.

نقشين افزود: برگزاري کلاس هاي آمادگي پيش از زايمان روند افزايش اين آگاهي و توانمندسازي مادر را تسريع مي کند.

اين عضو کميته استاني ترويج شير مادر ضمن تأکيد بر نقش اين کلاسها جهت افزايش مهارتهاي مادر گفت: آگاهي مادر در مورد توانايي هاي بدنش براي انجام زايمان طبيعي به او کمک مي کند تا زايمان را هدايت کرده، بر درد ، ترس و نگراني خود غلبه کند و بدين ترتيب، عوارض احتمالي ناشي از زايمان نيز به حداقل مي رسد.

نقشين با اشاره به اجراي برنامه هاي رسمي و مورد تأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين کلاس ها گفت: کلاسهاي آمادگي پيش از زايمان، آموزش هاي لازم و مورد تأييد اين مراکز را به مادران و همراهان آنها ارائه مي دهد و اين کلاس ها مکمل مراقبتهاي دوران بارداري است.

اين عضو کميته ايمني و ترويج زايمان طبيعي بيمارستان ضمن تأکيد بر آموزش مراقبتهاي بعد از سزارين با توجه به صلاحديد پزشک به سزارين براي برخي از مادران، در مورد ساير مهارتهاي آموزشي اين کلاس هـا گفت: تمرينـــات كششي، تــــن آرايي (Relaxation)، ماساژ و الگوهاي تنفسي در زايمان و پس از زايمان از جمله مهارتهاي آموزشي اين کلاسهاست./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار