آبشار بزرگ و معروف مارگون در مرز دو استان كهگيلويه و بويراحمد و فارس ، در شرق ياسوج و در كنار روستاي مارگون واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از یاسوج ؛ آبشار مارگون و روستای مارگون در غرب شهرستان سپیدان قرار داشته و حاصل آب رودخانه کمهر و حوزه آبخیز آن است.
تداخل درختان جنگلی و توپوگرافی ناحیه کوهستانی و رودخانه ای، زیبایی عجیبی به این آبشار بلند و زیبا که همچون ماری در دل کوه جاری می گردد، داده است.
این مجموعه دارای پتانسیل فراوان جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی و نیز یک نقطه پراهمیت، آموزشی و پژوهشی جهت محققان می باشد.
اين آبشار بسيار بلند و به دليل قرار گرفتن درداخل تنگه زيباي مارگون و تعدد رگه هاي آبشاري كه به درون دره و مسير رودخانه مي ريزند و همچنين به دليل پوشش جنگلي و درختاني كه در اطراف آبشار وجود دارد، از ديگر آبشارهاي اين استان معروف تر است.
درپيرامون اين آبشار علاوه بر جريان رودخانه ها و چشمه ها، زيبايي هاي طبيعي دشت هاي مملو از لاله واژگون وگل هاي رنگارنگ ختمي و ديگر گلهاي وحشي، منظره اي بديع پديد مي آورند .
آبشار مارگون تنها آبشاری است که در زمستان ها با وجود یخ بستن همچنان در جریان است. یخ شار( آبشار یخ زده) مارگون تنها پدیده از این نوع در ایران است که از این لحاظ می تواند به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد گردشگران را به ارتفاعات بکشاند.
بهترین فصل برای بازدید از این آبشار زیبا بهار و تابستان است تا گیاهان کوهی و گل های وحشی روییده و نمای زیبایی را جلوه گر کرده باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.