یک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: به دلیل افزایش توجه و آگاهی جامعه و ارتقای اطلاعات والدین در مورد آسیب ها و خطرات ارتوپدی، بروز مشکلات ارتوپدی در سال های اخیر در کودکان کاهش چشمگیری یافته است.

جواد فلاحت زاده جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: به دلایل مختلف، سیستم ثبت و گزارش دهی بیماری ها از جمله در حوزه ارتوپدی دچار نقص هایی است که این موضوع می تواند برروی همه جنبه های یک بیماری تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص تعداد مبتلایان به بسیاری از بیماری ها و آسیب های ارتوپدی آمار دقیقی در دست نیست اظهار داشت: در عین حال با توجه به سیر مشکلات و آسیب های ارتوپدی در سال های اخیر و میزان مراجعه مردم به بیمارستان ها، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی می توان به چگونگی و روند بیماری های ارتوپدی تا حد زیادی پی برد.

فلاحت زاده تأکید کرد: روند بروز مشکلات ارتوپدی در سال های اخیر نشان می دهد که میزان ابتلا به آسیب ها و بیماری های ارتوپدی به ویژه در سنین کودکی کاهش چشمگیری یافته است.

وی گفت: افزایش توجه و آگاهی جامعه و ارتقای اطلاعات والدین در مورد آسیب ها و خطرات ارتوپدی علت اصلی کاهش مشکلات ارتوپدی در کودکان در طی سالهای اخیر است.

این جراح و متخصص یادآور شد: آسیب و کاهش صفحات رشد، ناهنجاری های مادرزادی استخوانی، شکستگی های استخوان در ناحیه دست و پا، از جمله مهمترین آسیب ها و مشکلات ارتوپدی در کودکان است.

فلاحت زاده خاطرنشان کرد: تروما و ضربات مستقیم به بدن یکی از مهمترین دلایل بروز آسیب های ارتوپدی در کودکان است که با کنترل و پیشگیری از آنها می توان خطر بروز مشکلات و بیماری های ارتوپدی در تمام سنین از جمله در کودکی به میزان قابل توجهی کاهش داد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار