مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: 5 طرح تاسیس مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی با هدف مشاوره کار آفرینی در تخصص های مختلف به تصویب رسیده است.

کاوه حدادپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: بنا به پیشنهاد شورای عالی اشتغال و به استناد بند 37 امور اقتصادی سند چشم انداز بیست ساله کشور بند دو ماده 2 چارچوب نهادی، علمی و فناوری و نو آوری نقشه جامع علمی کشور و ماده 21 قانون برنامه چهارم توسعه و هم چنین ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور ارایه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی به متقاضیان احداث و توسعه بنگاههای اقتصادی؛ این مراکز مشاوره ای در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: برابر دستور العمل شورای عالی اشتغال، پس از اطلاع رسانی در خصوص شرایط و ضوابط تاسیس این مراکز، نسبت به تشکیل هیات فنی اقدام شده و در حال حاضر 5 طرح تاسیس این مراکز با هدف مشاوره کار آفرینی در تخصص های مختلف به دبیر خانه این هیات در استان ارسال شده است.
در ادامه کاوه اشتهاردی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه واگذاری کارت اعتباری خرید کارگران نباید صرفا محدود به بانک شود تصریح کرد: دستور العمل اجرایی این کارت ها به صورتی پیش بینی شده است که بانك، تولید کننده و خریدار هر سه منافع خود را به دست آورند که امیدواریم تمامی بانک ها در این مسیر گام های موثری بردارند.
وی هم چنین از ابلاغ دستور العمل فنی حسابداری عقد مرابحه از سوی بانک مرکزی به تمامی بانک ها خبر داد و خاطر نشان کرد: بانک مرکزی همه بانک ها را به اعطای این تسهیلات از محل منابع داخلی خود ملزم کرده است که امیدواریم به زودی و با استمرار این طرح ، شاهد مشارکت آنها در اعطای تسهیلات کارت خرید اعتباری به کل جامعه کارگری باشیم .
در پایان لطفی نژاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در خصوص تکریم ارباب رجوع در این اداره کل گفت: ما خادمان مردم هستیم و مراجعان ما ولی نعمتان ما هستند به همین جهت، پاسخگویی سریع و مناسب و ارایه خدمت از طریق استقرار میز خدمت انجام می شود تا وقت ارباب رجوعان کمتر گرفته است.
گفتنی است، این امر در تمامی ادارات ستادی اجرایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران لازم الاجرا است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار