17 راه مؤثر برای افزایش امید به زندگی و طول عمر به طور عمده مربوط به اصلاح عادات زندگی به ویژه اصلاح الگوهای رفتاری و تغذیه ای است.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اگرچه در سال های اخیر میزان مرگ و میر بر اثر بیماری ها و عوامل عفونی کاهش یافته اما در مقابل موارد مرگ و میر بر اثر بیماری ها و نارسایی مزمن و غیر واگیر به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با کمی مراقبت و پیگیری می توان از بروز بیماری های مختلف اعم از عفونی و غیر عفونی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد اظهار داشت: راه های مختلف و زیادی برای افزایش طول عمر وجود دارد که با توجه به آنها می توان به افزایش امید به زندگی امیدوار بود.

کاظمی با اشاره به اینکه 17 راه مؤثر برای افزایش امید به زندگی و طول عمر وجود دارد تأکید کرد: در واقع این 17 راه به طور عمده مربوط به اصلاح عادات زندگی، به ویژه اصلاح الگوی رفتاری و تغذیه ای است.

وی گفت: پرهیز از استعمال سیگار و مواد مخدر، پرهیز از مصرف الکل، افزایش فعالیت بدنی و ورزش منظم، جلوگیری از چاقی و اضافه وزن، کنترل استرس و فشار روانی، خوش بینی و تفکر مثبت و داشتن فعالیت مغزی، هفت راه مهم برای پیشگیری از بیماری ها و نارسایی های مختلف به ویژه بیماری های مزمن بوده که با رعایت آنها به طور قطع می توان به افزایش امید به زندگی امیدوار بود.

کاظمی افزود: خوردن میوه ها و سبزیجات تازه، خوردن ویتامین ها و مواد معدنی مفید، کاهش مصرف چربی، مواد بسیار شیرین و شور، خوردن منظم ماهی و نوشیدن کافی مایعاتی همچون آب و چای به ویژه چای سبز، پنج راه مهم دیگر برای افزایش امید به زندگی و طول عمر است.

وی یادآور شد: داشتن خواب کافی بین 6 تا 8 ساعت، چکاب کامل و منظم بدن توسط پزشک، پرهیز از قرار گرفتن زیاد زیر نور خورشید و در هوای آلوده، شاد بودن، خندیدن و ازدواج، پنج راه مؤثر دیگری است که با کاهش خطر بروز بیماری در انسان، به افزایش امید به زندگی و طول عمر کمک می کند./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار