سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در اجلاس کمیسیون مقام زن از وضعیت بحرانی زنان و کودکان فلسطینی و اعمال خشونت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، اسحاق آل‌حبيب در ابتداي سخنراني خود در سازمان ملل گفت: اين سخنراني را به نيابت از مجتهدزاده، مشاور رييس‌جمهور و رييس مرکز زنان و امور خانواده که به واسطه عدم اعطاي روايد از سوي کشور ميزبان يعني آمريکا نتوانسته در جلسه شرکت كند، قرائت مي‌كند.

آل حبيب اظهار كرد: آموزه‌هاي مکتب اسلام ناب، افق جديدي را در مقابل زنان و حقوق آنها گشوده است. اين ديدگاه مبتني بر احترام به شان، مقام و مسائل متعدد انساني، خانواده و مسائل اجتماعي زنان است و بر اساس برابري، عدالت در خلقت، حقوق بشر و فعاليت‌هاي اجتماعي استوار شده است.

وي افزود: اين نقطه نظرات باتوجه به توانمندي‌هاي زنان ارائه شده و مي‌تواند راهنماي مناسبي براي رشد آنان در جامعه باشد.

سفير و معاون نمايندگي کشورمان اضافه کرد: ايران احيا و پيشبرد حقوق زنان و حضور قدرتمند آنها در عرصه‌هاي مختلف را لازمه توسعه و پيشرفت هر جامعه‌اي مي‌داند.

وي افزود: اجلاس کميسيون مقام زن فرصت مناسبي براي نمايندگان کشورها جهت تمرکز بر روي موضوعات مربوط به زنان مي‌باشد تا بتوانند تجارب و کمبودها در خصوص مسائل زنان را در سطوح کشوري و جهاني مورد بحث و بررسي قرار داده و گام‌هاي ضروري را در جهت پيشبرد مقام و جايگاه زن بردارند.

آل حبيب خاطرنشان كرد: ما براين باور هستيم که خانواده يک واحد اساسي در جامعه انساني است و رويکردهاي خانواده محور بايد به عنوان يک نيروي محرکه و عنصر اساسي براي رسيدن به پيشرفت، عدالت و معنويت تلقي شود.

وي افزود: ما معتقديم که قيام‌هاي مردم در کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا جنبشي گسترده بر اساس بيداري اسلامي است که در انها مشارکت وسيع زنان بسيار برجسته مي‌باشد. مردم اين کشورها و مخصوصا زنان خواستار آينده‌اي درخشان براي کشور خويش مي‌باشند، آن کشورها به دنبال احياي اعتبار انساني برپايه مذهب، منطق و مباني اخلاقي هستند که سال‌ها توسط رژيم‌هاي خودکامه و مستبد و دخالت‌هاي خارجي لگدمال شده بود. از اين رو هرگونه تلاش براي براي ناديده گرفتن اين بيداري و حرکت عليه خواست مردم محکوم به شکست خواهد بود.

وي توجهات را به وضعيت بحراني زنان و کودکان در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و اعمال خشونت بي‌رحمانه توسط رژيم صهيونيستي عليه آنان جلب و تاکيد کرد: اين وضعيت بدون ترديد يکي از جدي‌ترين فجايع در تاريخ معاصر است.

وي اضافه کرد: تداوم فجايع انساني در نوار غزه، نقض گسترده قوانين بشردوستانه بين المللي بوده و اين درخواست را از کميسيون مقام زن مطرح مي‌سازد که بايد به ريشه هاي اصلي موضوع فلسطين که تداوم اشغال خارجي سرزمين آن است در چارچوب دستور کار و گزارشات توجه کند.

آل حبيب افزود: ايران همچنين توجه ويژه‌اي نسبت به موضوع زنان و ارتقاء وضعيت آنها در چارچوب سازمان همکاري اسلامي دارد. از اين رو درچارچوب پيگيري بيانيه تهران که در سومين کنفرانس وزراي امور زنان سازمان همکاري اسلامي در تهران در دسامبر سال 2010 مورد تصويب قرار گرفت، ايران ميزبان کنفرانس « زنان برجسته اديان الهي » بود که در آن وزرا و مقامات عالي‌رتبه کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي حضور داشتند.

معاون نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل همچنين در سخنراني خود شماري از پيشرفت‌هاي زنان ايران در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي را تشريح كرد./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار