مدیر دفتر مشاوره و روانشناسی ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: سایتهایی که هم اکنون در زمینه همسریابي فعالیت می کنند مجوزی ندارند.

نجابتیان در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

گفت: 200 مرکز مشاور در کشور داریم که این مراکز مشاوره بر اساس آیین نامه مشاوره تحصیلی روانی عاطفی را ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه سایتهایی که در زمینه همسریابی فعالیت می کنند مجوز ندارند بیان داشت: این سایتها مجوز ندارند و نمی توانند به عنوان مرکز همسریابی فعالیت کنند.

نجابتيان افزود: به دلیل نیاز بالای جامعه و زیاد بودن تعداد جمعیت جوان و از طرفی پایین بودن مراکز قابل اعتماد برای مشاوره ازدواج این مراکز غیر معتبر فعالیت خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه باید نظارت قوی برای فعالیت این مراکز انجام شود گفت: باید مراکزی به وجود آید که قواعد فرهنگ اسلامی را رعایت کنند.

نجابتیان اظهار داشت: آیین نامه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان به هیئت دولت ارائه شده در خصوص سطح بندی مراکز ازدواج در کشور که قرار است تا قبل از پایان سال 90 به تصویب رسد.

مدیر دفتر مشاوره و روانشناسی ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: مراکز تخصصی ازدواج و خانواده که بخشی از فعالیتهایش از طریق سایت پیگیری می شود خدمات خوبی را به مردم ارائه می دهند.

نجابتیان بیان داشت: افراد می توانند از طریق سایت اسم نویسی کنند و در این مراکز از مشاور حقوقی مشاور مذهبی و غیره و تست روانشناسی برخوردار شوند.

نجابتیان گفت: در این مراکز افرادی که شبیه به هم هستند و به نظر می رسد می توانند زوج مناسب باشند موردبررسی قرار گرفته و تست روانشناسی می شوند.

وی خاطر نشان کرد:در این مراکز پیش و پس از ازدواج نیز آموزشهایی به زوجهای جوان ارائه می شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار