فدراسیون جهانی کاراته با راسال نامه ای به فدراسیون کاراته کشورمان، موافقت خود را با حضور بانوان ایران با حجاب اسلامی در سومین مرحله لیگ برتر جهانی که طی روزهای سوم و چهارم تیر ماه سال 1391 در جاکارتاي اندونزی برگزار خواهد شد، اعلام کرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فدراسیون کاراته، محمدصادق فرجی، سرپرست فدراسیون کاراته با اشاره به رایزنی های به عمل آمده با مسوولان فدراسیون جهانی گفت: در جریان دومین دوره مسابقات جام باشگاه های جهان در استانبول ترکیه، مذاکرات خوبی با آنتونیو اسپینوز، رییس فدراسیون جهانی و همچنین جورج المپیوس، دبیرکل این فدراسیون برای حضور بانوان محجبه کاراته ایران در مسابقات مختلف داشتیم و در ماههای اخیر نیز مجدانه دنبال این قضیه بودیم که خوشبختانه این تلاشها به بار نشست و فدراسیون جهانی با حضور بانوان کشورهای اسلامی با حفظ حجاب در لیگ برتر جهانی موافقت کرد.
وی افزود: خوشخبتانه مسوولان فدراسیون جهانی نگاه حمایتی خوبی از ما دارند و با وجود مخالفتی که از سوی برخی کشورها می شد با حضور بانوان کاراته ایران با حجاب اسلامی در لیگ جهانی کاراته موافقت کردند که بر این اساس در نخستین گام تیم ملی بانوان را به مسابقات اندونزی اعزام می کنیم.
فرجی افزود: با توجه به اینکه اندونزی، میزبان سومین مرحله لیگ جهانی کاراته نیز کشوری مسلمان است، سعی داریم دیگر کشورهای اسلامی را نیز برای حضور گسترده تر در لیگ جهانی کاراته با خود همسو کنیم.
سرپرست فدراسیون کاراته همچنین اظهار داشت: بانوان کاراته ایران توانایی های فنی بالایی دارند و ما علاوه بر مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده در ازبکستان برگزار می شود، روی موفقیت آنان در بازی های آسیایی 2014 نیز حساب ویژه ای باز کرده ایم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار