به منظور مستندسازی نقاط بی دفاع شهری و به حداقل رساندن هر گونه آسیب پذیری برای شهروندان مکانهای بی دفاع شهری در قالب طرحی جامع روی نقشه GIS شمال تهران مشخص و معین شد که این نقاط بی دفاع، محیط امن و عاری از هر گونه آسیب پذیری را برای شهروندان منطقه فراهم می کند.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با هماهنگی نواحی 10 گانه و مدیران محلات 26 گانه نقشه GIS را تهیه کردند.

مجید سعادت ثمری مدیر مرکز خدمات اجتماعی در این باره افزود: مرکز خدمات اجتماعی و مدیران محلات 26 گانه و اعضای شورایاری و همچنین نیروی انتظامی و پایگاه بسیج محل؛ اقدام به شناسایی و مستند سازی نقاط بی دفاع شهری در سطح منطقه یک کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون این کار در 10 محله به پایان رسیده و تا پایان سال کار مستند سازی و تصویربرداری 10 محله دیگر نیز به پایان خواهد رسید.

سعادتمندی تصریح کرد: نقاط بی دفاع شهری نقاطی است که برای عموم شهروندان ناامن و خطرناک و محیط بسیار مناسب برای افراد هنجارشکن و معتاد است وهدف از تهیه این نقشه سرعت عمل در برنامه ریزی و ارائه گزارشهای لازم جهت رفع آسیب های اجتماعی در سطح نواحی و محلات منطقه است.

191 هزار تن ‌آسفالت برای بهسازی معابر شمال تهران

براساس این گزارش، معاون فنی و عمرانی منطقه یک محمد شیری نیز طرح نوسازی وبهسازی معابر وگذرهای شمال تهران با پخش بیش از 191 هزار تن آسفالت در یک ملیون و 376 هزار مترمربع از معابر شهری در سال جاری اجرا شد.

وی بیان کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه و بارندگی در فصول سرد سال یکی از عمده ترین ومهمترین کارهای شهرداری آسفالت معابر اصلی و فرعی و ساماندهی آنها برای سهولت عبور و مرور شهروندان است.

شیری تصریح کرد: منطقه یک با وجود بافت کوچه باغی و عدم امکان استفاده از دستگاه فینشر در کوچه های باریک با کاهش سرعت عملیات پخش آسفالت مواجه است اما توانسته در 8 ماه اول سال جاری بعد از شهرداری منطقه 2 بیشترین حجم آسفالت را در معابر پخش کند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که موجب گلایه شهروندان از مسئولان شهری شود حفاری های بدون برنامه ومتعدد ومناسب نبودن آسفالت معابر شهری است و تا پایان سال 91 حدود 600 تا 700 هزار تن آسفالت دیگر نیاز است تا وضعیت معابر منطقه به صورت رضایت بخش شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار