تیم بسکتبال فولاد ماهان امشب پنجشنبه هشتم دی با پیروزی بر تیم کم بضاعت اما پرتلاش پویا تهران جایگاه خود را در رده دوم جدول سوپرلیگ بسکتبال حفظ کرد و سایر مدعیان لیگ نیز با پیروزی هفته چهاردهم لیگ را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در سالن بسکتبال آزادی، بازی های امشب پنجشنبه هشتم دی لیگ بسکتبال با دیدار تیم های مهرام و شهرداری زنجان آغاز شد که با توجه به نبود یار خارجی تیم زنجانی به دلیل مصدومیت مصطفی هاشمی نیز بازیکن خارجی خود را روی سکو نشاند و صمد نیکخواه بهرامی نیز با استراحت در این دیدار بازی را در کنار بازیکن گرجستانی تیم تماشا می کرد.
با وجود تلاش هاشمی برای متوازن کردن قدرت تیم با فرستادن ترکیب سجاد مشایخی، امیر صدیقی، فرید اصلانی، آرمان زنگنه و محمدرضا درگی به میدان، باز هم بازی برای مهرام یک طرفه بود. در بیشتر دقایق این دیدار با نشستن مصطفی هاشمی بر روی نیمکت هدایت بازیکنان مهرام بر عهده مهران آتشی، مربی جوان این تیم بود.

به جز تساوی 16 بر 16 در کوارتر سوم، مهرامی ها تمام کوارترهای بعدی را بدون حتی یک دقیقه استفاده از بازیکنان اصلی مثل آفاق و کامرانی بردند و در این میان سجاد مشایخی با 28 امتیاز، شش توپ ربایی و 10 ریباند فرصت خوبی برای نشان دادن خود به دست آورده و ستاره میدان بود، امیر صدیقی با 19 امتیاز کار سجاد را تکمیل کرد.

*فولاد ماهان برنده جدال ضعیف و غنی

تیم پویا تهران به وعده خود برای ایستادگی و بازی خوب مقابل فولاد ماهان بالای جدولی عمل کرد و تا سه دقیقه به آخر بازی، نبرد پایاپایی را با تیم اصفهانی انجام داد. فولاد ماهان یک نیمه بدون جواد داوری مصدوم بازی کرد و در دقایق پایانی کوارتر اول نیز نبود این بازیکن و تلاش مضاعف تیم تهرانی باخت ماهان را رقم زده بود اما با گرفتن خطا از تیم پویا و پرتاب های موفق بازیکن فولاد نیمه اول 38 بر 37 به سود تیم دوم جدول رده بندی تمام شد.

آندرسون، بازیکن آمریکایی فولاد ماهان که از 2 روز قبل از بازی به دلیل شنیدن خبر بیماری سخت فرزندش به هم ریخته بود در نیمه اول، بازی چندان خوبی ارائه نداد اما همزمان با آمدن جواد داوری به بازی، این بازیکن هم راه افتاد و پنج فوله شدن هنگام پور و مومجیان در سه دقیقه آخر باعث برتری 81 بر 69 فولاد ماهان شد.

*پیروزی ذوب آهن در غیاب آرن و اوشین

تیم بسکتبال ذوب آهن با گذشتن از بحران های باشگاه، با بحران مصدومیت مواجه شده است. در حالی که از چند روز قبل خبر مصدومیت علی باهران شنیده می شد، آرن داودی نیز با مصدومیت در تمرینات قبل از بازی در دیدار مقابل حفاری به میدان نرفت و اوشین ساهاکیان که از ناحیه کمر احساس ناراحتی می کند چند ثانیه بیشتر طاقت حضور در زمین را نیاورد و از بازی خارج شد تا دست کوهیان، مربی ذوب آهن خالی شود اما در پایان با وجود آمدن بازیکن خارجی جدید حفاری تیم اصفهانی برنده این دیدار بود.

*برد کم اختلاف تیم های ماهشهری

2 نماینده ماهشهر در این هفته مهمان آ.اس شیراز و شهرداری گرگان بودند که تیم صنایع ماهشهر با بازی خوب امیر امینی، نماینده شیراز را با چهار  امتیاز اختلاف شکست داد و تیم پتروشیمی بندر امام نیز 58 بر 55 تیم گرگان را مقابل تماشاگران این شهر شکست داد. گرگانی ها در 2 دیدار قبلی از حضور تماشاگر در بازی های خانگی محروم بودند. حامد حسین زاده بازیکن جوان گرگان با 23 امتیاز و 12 ریباند بهترین بازیکن میدان بود و هوبالک بازیکن خارجی پتروشیمی با 23 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن تیم ماهشهری بود.

نتایج هفته چهاردهم
مهرام با نتیجه 86 بر 51 شهرداری زنجان را شکست داد، شیراز  با نتیجعه 61 بر 65 مغلوب صنایع پتروشیمی ماهشهر شد، پویا تهران با نتیجه 69 بر 81 از تیم فولاد ماهان اصفهان شکست خورد، حفاری ملی ایران با نتیجه 61 بر 58 ذوب آهن اصفهان را مغلوب کرد، شهرداری گرگان با نتیجه 55 بر 58 از پتروشیمی بندر امام شکست خورد و در نهایت تیم جهش ترابر قم با نتیجه 72 بر 73 مغلوب تیم دانشگاه آزاد شد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار