حضور پرشور مردم ايران در انتخابات مجلس شوراي اسلامي ايران در رسانه‌هاي جهان بازتاب گسترده‌اي داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛خبرنگار شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار و خبرگزاري فرانسه در تهران گفت: ميزان مشارکت در انتخابات در ايران قابل توجه است. به گزارش شبکه تلويزيوني فرانس24، سياوش قاضي در تماس تلفني به اين شبکه افزود:  اصلاح طلبان از انتخابات کنار گذاشته نشده اند و  فهرستهايي از گروه هاي اصلاح طلب در تهران و شهرستانها مشاهده مي شود. وي ادامه داد: در دفاتر اخذ راي در تهران شاهد حضور گسترده مردم هستيم و تلويزيون ايران با نشان دادن تصاويري از دفاتر اخذ راي در شهرستانها صفهاي طولاني را در بسياري از اين شهرستانها نشان مي دهد. به گفته يکي از مسئولان نظارت بر انتخابات، به نظر مي رسد که ميزان مشارکت در اين انتخابات قابل توجه باشد زيرا به گفته وي ميزان مشارکت نسبت به چهار سال پيش ده درصد افزايش يافته است.

خبرگزاري آلمان هم اذعان کرد باوجود هجمه گسترده رسانه هاي برون مرزي مخالف ايران براي ترغيب به شرکت نکردن در انتخابات ، ملت ايران حضور چشمگيري در پاي صندوق هاي راي داشتند.

اينديپندنت هم اعلام کرد مردم ايران باوجود تبليغات گسترده مخالفان داخلي و خارجي ، حضور گسترده اي در مکان هاي اخذ راي داشته‌اند و بارديگر برنامه ريزي هاي دشمنان خود و اعمال تحريم ها را ناکام کردند.

خبرگزاري‌هاي ژاپن نيز حضور مردم ايران در پاي صندوق‌هاي راي را  پررنگ اعلام کردند.  تلويزيون NHK ژاپن با پخش گزارشي از شعب اخذ راي در ايران اعلام کرد مردم ايران بار ديگر همراهي خود با نظامشان را به نمايش گذاشتند.

رسانه هاي چين از جمله شبکه تلويزيوني سي سي تي وي و خبرگزاري رسمي شينهوا اعلام کردند: مردم ايران بار ديگر بصورت پرشور در پاي صندوق هاي رأي حاضر شدند.

بي بي سي نيز با وجود تلاش هاي مذبوحانه اش براي سرد کردن فضاي انتخاباتي در ايران به حضور مردم در شعب اخذ راي اذعان کرد و افزود رأی گیری برای انتخابات مجلس ایران در حدود ۴۷ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر این کشور در جریان است.

 

گزارشگر شبکه تلويزيوني المنار در تهران از حضور گسترده رسانه هاي خارجي براي پوشش اخبار مربوط به انتخابات مجلس شوراي اسلامي خبر داد.حمزه الحاج حسن در گفتگوي زنده با اين شبکه با اشاره به آغاز انتخابات در ايران گفت: انتخابات امروز ايران حاوي پيامي براي غرب است. خبرنگار المنار با اشاره به حضور گسترده نمايندگان رسانه ها براي پوشش خبري انتخابات مجلس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام کرد 350 خبرنگار خارجي براي پوشش اخبار مربوط به انتخابات وارد ايران شده اند.
 

شبكه تلويزيوني ايي نيوز آفريقاي جنوبي با انتشار تصاويري از حضور مردمي در حوزه هاي راي گيري انتخابات مجلس شوراي اسلامي ، برگزاري اين انتخابات را بازتاب داد . شبكه ايي نيوز كه شبكه 24 ساعته خبري در آفريقاي جنوبي است از صبح امروز به وقت محلي در چند بخش خبري با نشان دادن تصاويري از راي گيري در حوزه هاي راي گيري به خصوص حوزه حسينه ارشاد ، برگزاري اين انتخابات را در شرايط كنوني ايران بسيار مهم براي مردم و دولت ايران توصيف كرد .
 

سي ان ان نيز ضمن اينکه انتخابات امروز ايران را نخستين محک انتخاباتي پس از انتخابات دو سال پيش توصيف کرد افزود مردم ايران از لحظات اوليه آغاز رأي گيري در پاي صندوق‌هاي راي حضور يافتند.

روزنامه السفير نوشت با تأکيد بر اينکه ميزان مشارکت مردم ايران در انتخابات، تاثير مستقيم بر برخورد غرب بر اين کشور دارد، تأکيد کرد ، مردم ايران حضور پرشوري در شعب اخذ راي دارند.

الحيات نوشت منابع مستقر در تهران احتمال مي دهند امسال ميزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به سالهاي گذشته افزايش يابد. احتمال مي رود با توجه به فشارهاي اعمالي برضد ايران و تحريمهاي اعمالي برضد اين کشور به دليل برنامه هسته اي اش، امسال ميزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به سالهاي گذشته افزايش يابد.

نشريه فرانسوي لوپوئن نوشت انتخابات پارلماني روز جمعه در ايران آغاز شد. اين نشريه نوشت چهل و هشت ميليون ايراني واجد شرايط راي دادن که براي شرکت در انتخابات به پاي صندوقهاي راي فراخوانده شده اند، براي تعيين سرنوشت پارلمان خود پاي صندوق هاي راي آمده اند. .اين نشريه آورد: رهبري ايران حضور گسترده مردم را در انتخابات گوشمالي شديدي به استکبار غرب توصيف کرده است./ا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار