به گزارس سرويس ورزشي باشگاه خبرنگاران "اخلاق مداري، تفكر حرفه اي و همبستگي ملي" به عنوان مهمترين بخش برنامه قريب در فدراسيون فوتبال است ضمن اينکه وي در ادامه برنامه هاي خود معتقد است: حال كه بر اساس علاقه قلبي براي خدمت به جامعه فوتبال و تأكيد و تأييد پيشكسوتان جامعه ورزش، به رقابت در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال روي آورده ام، براي آشنايي عزيزان مجمع، يك نسخه از برنامه هاي بنيادي و اساسي خود را كه در جهت تحقق اهداف كلان اين فدراسيون تدوين گرديده است، جهت استحضار تقديم مي دارم.

 


به گزارش باشگاه خبرنگاران حسين قريب گفت: بر شما عزيزان پوشيده نيست كه برنامه ريزي، تلاش شبانه روزي، استقبال از نوآوري و خلاقيت، ارتباط موثر با خانواده فوتبال، مسئولين و رسانه ها و همچنين آموزش علمي لازمه گسترش، تعميم و توسعه رشته ورزشي فوتبال در سراسر کشور و دستيابي به مدارج بالاي ترقي در اين رشته پرطرفدار و ارتقاء جايگاه قاره اي و جهاني فوتبال کشور عزيزمان ايران است. اينجانب تلاش خواهم نمود، با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و همراهي و همکاري با باشگاهها و هيات هاي فوتبال و به کار گيري نيروهاي توانمند، فوتبال ايران زمين را به جايگاهي که شايسته آن است، رهنمون باشم.

اميد است كه با توكل به خداوند متعال، حمايت مردم و استفاده از تمامي ظرفيت هاي دستگاهها و نهادهاي دولتي، غير دولتي و بخش خصوصي و همچنين با مشاركت فعالانه اعضاء محترم مجمع و ساير دلسوزان رشته محبوب فوتبال گامهاي اساسي و بلندي در جهت ارتقاء سطح كيفي فوتبال ملي و باشگاهي و همچنين معني دار سازي ، «همبستگي وغرور ملي» برداشته شود .

چشم انداز، اهداف وبرنامه هاي پيشنهادي فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران

فهرست مطالب :

1. ارزشهاي حاکم و فرهنگ سازماني

2. تعاريف

3. مقدمه

4. فوتبال پديده اي چند وجهي

5. کارکردهاي فوتبال

5.1 کارکرد اجتماعي

5.2 کارکرد سياسي

5.3 کار کرد اقتصادي

5.4 کارکرد فرهنگي

6. اهداف فدراسيون فوتبال

7. وظايف فدراسيون فوتبال

8. چشم انداز

9. فرآيند کلي برنامه

10- تجزيه و تحليل SWOT

10.1 نگاهي به وضعيت فوتبال در وضع موجود

10.2 جدول SWOT

10.3 ارزيابي عوامل داخلي و خارجي

11. اهداف کلان

12. برنامه هاي کوتاه مدت (يکساله)

13. برنامه هاي ميان مدت (چهار ساله)

14. برنامه هاي بلند مدت (ده ساله)

15. راهبرد اصلي ارزشهاي حاکم و فرهنگ سازماني

اخلاق مداري، تفكر حرفه اي و همبستگي

خرد جمعي، خلاقيت، شجاعت و دقت در تصميم‌گيري

روحيه كارگروهي و هم افزايي ، تلاش مجدانه و صادقانه

اعتماد ، انضباط ، امانت داري و اخلاق حرفه اي

دانايي، توانايي، شايسته سالاري

روحيه فرايندمحوري و نتيجه گرايي

شفافيت، مسئوليت پذيري و پاسخگويي

رعايت منافع ملي، اجتماعي و سازماني

تلاش، تعليم، تربيت، شكوفايي

تعاريف :

برنامه ريزي راهبردي SWOT

در برنامه‌ريزي راهبردي، به ترتيب چشم اندازVision))، رسالت(Mission)، اهداف(Objectives)، راهبردها(Strategies)، عناوين برنامه‌ها (Projects )و فعاليتها (Activities) براي سازمان يا تشکل مورد نظر تعريف مي‌گردد. چشم انداز و رسالت بر مبناي نظر بالاترين مرجع تصميم گير (که مي‌توان اساسنامه مصوب مجمع عمومي در نظر گرفت) تعيين مي‌شود. اهداف نيز بر اساس رسالت تعيين شده مشخص مي‌شود. درواقع رسالت يا ماموريت، وظايف کلي و دور نماي فعاليتهاي تشکل را مشخص مي‌کند و اهداف، مسيرهاي رسيدن به اين رسالت مي‌باشد. براي تعيين راهبردها، ابتدا نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهديدها (Strength, Weakness, Opportunity, Threats ) با نگاهي به فضاي داخلي و عوامل بيروني بررسي مي‌شود که بر مبناي آن و با استفاده از ماتريس SWOT، راهبردها استخراج مي‌گردد:

هر راهبرد در زير مجموعه يکي از اهداف، روش رسيدن به هدف را مشخص مي‌سازد. شناسايي ذينفع‌هاي دروني و بيروني نيز به شناسايي عوامل کمک مي‌نمايد. پس از آن براي رسيدن به هر راهبرد، برنامه‌هايي مشخص مي‌شود که لازم است زمانبندي و بودجه گذاري آنها نيز انجام شود.

مقدمه:

فوتبال در جهان امروز از يک ورزش خاص به يک پديده جهان شمول وبي بديل تبديل شده است. کشورهاي توسعه يافته براي استفاده از اين پديده قدرتمند، برنامه هاي ويژه اي پيش بيني نموده اند که در توسعه سياسي، اجتماعي، فرهنگي، توسعه زيرساخت ها ، توسعه صنعت توريسم ،افزايش درآمد سرانه ملي و... نقش بسزايي ايفاء ميکند. باتوجه به اهميت فوتبال تعيين رويكردهاي محوري توسعة فوتبال جمهوري اسلامي ايران و مقايسة آن با رويكردهاي کشورهاي ديگر وارائة رويكردهاي مناسب برخاسته از ارزش هاي حاكم بر جامعه وظيفه اصلي فدراسيون فوتبال ميباشد.

فوتبال پديده اي چند وجهي

بسياري فوتبال را به عنوان «ورزش اول» و «پرطرفدارترين ورزش ايران» نام مي‌برند. در زندگي بسياري از ايرانيان فوتبال بروز و ظهور دارد. كه نماد آنها را مي توان در رسانه هاي مختلف ديداري، شنيداري و نوشتاري ملاحظه كرد. فوتبال به عنوان يک پديده، داراي کارکردهاي زيادي مي باشد که شناخت اين کارکردها و نحوه تعامل آنها با پديده هاي اجتماعي مي تواند براي بسياري از معضلات جامعه مشکل گشا باشد. در اوايل و تا مدتها کارکرد اصلي و چه بسا تنها کارکرد فوتبال سرگرمي و لذت بود اما با گذشت زمان از تاثير گذاري اين کارکرد کاسته و به کارکردهايي نظير کارکردهاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي افزوده شد به طوريکه فوتبال تبديل به پديده اي شده است که توانسته کل جهان را تحت تاثير خود قرار دهد .

كاركردهاي فوتبال:

کارکرد اجتماعي

يکي از کارکردهاي ورزش بالا بردن نشاط و همبستگي ملي است و کشورهاييکه از تعدد اقوام برخورداند ، از ورزشهاي گروهي و بويژه از فوتبال بعنوان بالا بردن وحدت ملي استفاده مي کنند و اگر امروزه فوتبال به عنوان نمادي براي ”جهاني شدن ” نام برده مي شود براي اين است که تمامي بازيکنان از نژادها ، قوم ها ، مذاهب ، مليتها ، كشورها و فرهنگ هاي مختلف را دور هم جمع مي کند و تحت قواعد يکسان و جهاني به مسابقه مي پردازند .

بياد داريم كه در روز هشتم آذر ماه 1376 مردم ايران پس از موفقيت تيم ملي فوتبال در برابر تيم استراليا، با شور و شوقي کم نظيري به شادماني و پايکوبي پرداختند . اين شور وشوق در ايران شايد کم سابقه بود از آن زمان تا کنون مردم بعد از هر پيروزي به خيابانها آمده و با واکنش هاي عاطفي شادماني مي کنند . اما طرف ديگر اين قضيه نيز صادق است، گاهاً مي بينيم که همين رفتارها مسير ديگري يعني ناهنجاري در پيش مي گيرد . ناهنجاريها و آشوب هاي بعد از فوتبال امروزه بعنوان يکي از مهمترين دغدغه هاي دولت ها بعد از برگزاري فوتبال مي باشد . درست است که يکي از کارکردهاي ورزش ارتقاي شادابي و نشاط ملي است ولي همين نشاط موقعي به بحران تبديل ميشود که جوانان جزء بهانه فوتبال چيزي براي بروز شادي و هيجانات خود پيدا نکنند. امروزه فوتبال براي تماشگران به عنوان وسيله اي براي تخليه هيجانات مورد استفاده قرار مي گيرد و اگر درست هدايت شود از آسيب هاي که ممکن است بر اجتماع وارد سازد ، کم خواهد نمود.

کارکرد سياسي

بسياري از سياستمداران معتقدند براي برقراري رابطه بين دو کشور ، يكي از بهترين ابزار و وسيله ها فوتبال است. اين امر نشان مي دهد که اين ورزش گروهي براي مقاصد سياسي نيز مي تواند مورد استفاده قرار گيرد، چرا که مسابقه بين دو تيم کشور در واقع مسابقه بين دو ملت است. دست دادن بازيکنان دو کشور با يکديگر، لباس عوض کردن، دادن هديه به يکديگر و حضور مسئولين رده بالاي کشور در بازي فوتبال مي تواند زمينه ايجاد نوعي رابطه بين کشور ها باشد .

کارکرد اقتصادي

يکي از کارکردهاي فوتبال، بهبود وضعيت اقصادي کشورها مي باشد . فوتبال بعنوان بخش پيشتاز ورزش، مي تواند اقتصاد را رونق بخشد. چرا که فوتبال در زمينه ايجاد نيروي انساني سالم نقش مهمي ايفا مي کند و همچنين به انسانها ياد مي دهد تا چگونه براي رسيدن به اهداف خود مشکلات را کنار گذاشته و بر تنبلي فائق آمده و بصورت گروهي در جهت تحقق اهداف فعاليت نمايند. در بعد کلان نيز کارکرد اقتصادي مي تواند برکل جامعه تاثير گذار باشد. اگر عده اي از فوتبال بعنوان صنعت ياد مي کنند، براي اين است که داراي كاركردهاي مناسب در جهت اشتغال زايي، افزايش درآمد سرانه و ... مي باشد. بعنوان مثال حدوداً سه ماه قبل از برگزاري جام جهاني در آلمان کليه هتل هاي اين کشور رزرو شده و دو ميليون توريست وارد اين کشورشده است و براي نزديک به 20 هزار نفر شغل موقت ايجاد شده است و بر اساس همين شواهد کارشناسان معتقدند بعد از برگزاري جام جهاني نرخ رشد ناخالص ملي آلمان افزايش يافت که در بهبود نسبي اوضاع اقتصادي اين کشور نقش مهمي داشت.

کارکرد فرهنگي

يكي ديگر از كاركردهاي فوتبال، كاركردهاي فرهنگي آنست كه با رعايت اصول تعليم و تربيت و مديريت مي تواند در جهت رعايت قانون، انضباط، صميميت و تلاش گروهي براي رسيدن به موفقيت اثر گذار باشد. بطور مثال برگزاري جام جهاني فرصتي را براي کشورها بوجود مي آورد که تمدن و فرهنگ خود را به جهانيان معرفي کنند. فوتبال امروزه دنيا وفرهنگ خود را مي سازد و قواعد خاص خود را بر ملت ها حاکم مي نمايد. ما خاطرات جام جهاني سال 2006 آلمان را از ياد نبرديم و هنوز هم عکس ها و پوسترهاي آن دوره را دربسياري از فروشگاهها و منازل مي توان مشاهده كرد. در اکثر رقابتها قبل از شروع بازي در کنار اجراي زنده موسيقي، نقشه و موقعيت جغرافياي و جمعيت و آثار باستاني تيم هاي حاضر از طريق رسانه ها به مردم ارائه مي شود. براي بسياري از جامعه شناسان فوتبال شکل کوچک شده اي از جامعه است که در آن مي توان به ويژگيهاي افراد آن جامعه دست يافت. مطمئناً رفتار بازيکنان و تماشاگران حامي آنها و نوع برخورد با يکديگر مي تواند نشان دهنده جزئي از رفتارهاي يک ملت باشد.

اهداف فدراسيون فوتبال :

1- گسترش و توسعه پايدار فوتبال و ساير رشته‌هاي مرتبط و همچنين ارتقاء، نظارت و کنترل برنامه‌هاي آن در سراسر کشور با هدف توسعه و تعميم بازي جوانمردانه، اتحاد و يگانگي، ارتقاء ارزش‌هاي انساني، فرهنگي و آموزشي بخصوص از طريق برنامه‌ توسعه و جوانان.

?2- حمايت از منافع اعضاء.

3- احترام به مفاد اساسنامه فيفا و جلوگيري از نقض قوانين، مقررات، كدهاي اخلاقي، دستورالعمل‌ها و تصميمات اتخاذ شده توسط فيفا، کنفدراسيون ‌و فدراسيون و همچنين احترام به قوانين بازي و حصول اطمينان از اينکه کليه اعضاء از قوانين ياد شده تبعيت و پيروي مي نمايند.

4- جلوگيري از بروز اقدامات و گسترش روش‌ها و رويه‌هايي که تماميت و يکپارچگي مسابقات و فعاليت‌ها را به خطر بيندازد و يا به شکلي، حقوق فدراسيون را تضييع و زير سوال مي‌برد.

5- مبارزه عليه خشونت، تباني، فعاليت هاي غير قانوني، نژاد پرستي، دوپينگ و هر نوع تبعيض.

?6- حمايت مادي و معنوي از بازيكنان و ساير دست اندركاران اين رشته.

وظايف فدراسيون فوتبال :

1- سازماندهي كليه مسابقات در سطح ملي و برگزاري و نظارت بر كليه مسابقات رسمي و دوستانه در سراسر كشور بر اساس قوانين و مقررات مشخص و دقيق.

2- تدوين قوانين و مقررات فني و عمومي لازم و حصول اطمينان از اجراي آن.

3- مديريت كليه ارتباطات بين المللي ورزش كه در ارتباط با فدراسيون است.

4- ميزباني و يا شركت در مسابقات بين المللي و ساير مسابقات در كليه سطوح.

5- حصول اطمينان از اينكه تمامي اعضا، باشگاه ها، بازيكنان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي،‌كادر فني،‌ مديران، مديران فني و بدنسازان، فيزيوتراپها، آژانس هاي بازيكنان، آژانس هاي برگزاري مسابقات و تمام ديگر افراد مرتبط، به اساسنامه، مقررات،‌كدهاي اخلاقي و دستورالعملهاي فدراسيون، كنفدراسيون و فيفا احترام مي گذارند.

6- توسعه و نظارت بر مدارس فوتبال

7- انطباق مقررات فني و مسابقاتي رشته‌هاي فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي با آخرين مقررات بين المللي كه توسط برد بين المللي به تصويب مي رسد.

8- برگزاري و نظارت بر كلاس‌ها و دوره‌هاي آموزشي و تكميلي به منظور ارتقا سطح دانش، تجارب و توانمندي مربيان، داوران، مديران وساير دست اندركاران.

9-گزينش ورزشكاران نخبه و طراز اول كشور در رده‌هاي سني مختلف به منظور تشكيل تيم‌هاي ملي بر مبناي دستورالعمل‌هاي مصوب انتخاب ورزشكاران ملي.

10- طراحي نظام ملي كشف، جذب و پرورش استعدادها و نظارت بر اجراي آن.

11- نظارت بر فرآيند برگزاري ليگ‌هاي مختلف در سراسر كشور.

12- برگزاري يا شركت فعال در مجامع بين‌المللي، كنگره‌هاي علمي، تحقيقاتي و دوره‌هاي آموزشي.

13- تهيه و تدوين برنامه بلندمدت، ميان مدت و تدوين برنامه‌ و تقويم عملياتي و اجراي آن.

14- تعيين مربيان تيم‌هاي ملي و نظارت بر نحوه عملكرد و پشتيباني تيم‌هاي ملي در رده‌هاي سني مختلف بر اساس دستورالعمل هاي مربوطه.

15- توسعه و به روز رساني ICT و بانك اطلاعات و آمار ورزشي.

16- صدور مجوز و نظارت فني بر فعاليت‌هاي رشته هاي تحت پوشش در قلمرو ارگان‌ها، نهادها، موسسات و سازمان‌هاي دولتي و وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومي غيردولتي و باشگاه‌هاي خصوصي عضو.

17- تشكيل كميته هاي دائمي و موقت مختلف در فدراسيون.

18- انتشار كتب، جزوات، نشريات آموزشي و نشر اخبار و ترجمه قوانين بين‌المللي.

19- سياست گذاري، نظارت و ارزيابي عملكرد هيات‌هاي فوتبال استانها.

20- انجام فعاليت‌هاي بازاريابي، اقتصادي، بازرگاني، توليدي، تجاري، تبليغاتي و درآمدزايي به منظور تقويت بنيه مالي فدراسيون.

21- تلاش در جهت جذب كمك‌هاي مردمي و خدمات داوطلبانه.

22- تلاش براي پوشش كليه گروه‌ها و ورزشكاران رشته مربوطه به عنوان عضو.

23- تلاش جهت كسب كرسي‌هاي بين‌المللي و حفظ آن.

24- صدور مجوز فعاليت در كليه زمينه‌ها در رشته‌هاي تحت پوشش براي اعضا.

25- بررسي صلاحيت و صدور مجوز فعاليت متقاضيان نمايندگي‌هاي مرتبط با رشته هاي تحت پوشش نظير نقل و انتقالات، برگزاري مسابقات و غيره.

چشم انداز

ارتقاء جايگاه فوتبال کشور به قدرت اول قاره آسيا و تداوم حضور در جام جهاني

فرآيند کلي برنامه :

براي تحقق اهداف كلان ارائه شده در قالب چشم انداز، برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تدوين گرديده است كه در ادامه ملاحظه خواهيد نمود:

تجزيه و تحليلSWOT

براي تدوين برنامه مناسب (كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت)، بررسي ”وضع موجود“ ضرورت اساسي دارد . جهت تبيين اين مهم، در برنامه ريزي هاي استرات‍ژيك، از تكنيك SWOT استفاده مي شود. اين مفهوم مي‌تواند براي تجزيه و تحليل موقعيت به عنوان يك ورودي در فرايند برنامه‌ريزي استراتژيک در سطح عالي سازمان مورد استفاده قرار گيرد.

SWOT مخفف كلمات نقاط قوت (S=Strengths)، نقاط ضعف (W=weaknesses) ، فرصتها (opportunities) و تهديدات (T=threats) است. S.W.O.T عموماً به دو دسته عوامل خارجي و داخلي طبقه‌بندي مي‌شوند. فرصتها و تهديدات مربوط به عوامل خارجي بوده و نقاط قوت و نقاط ضعف مربوط به عوامل داخلي سازمان هستند.

نگاهي به وضعيت فوتبال در وضع موجود

الف - امور فني

تيم ملي فوتبال بزرگسالان : حذف از رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2012

تيم ملي فوتبال اميد : حذف از مرحله مقدماتي با اشتباه فدراسيون فوتبال

تيم ملي فوتبال جوانان : حذف از مرحله مقدماتي جام جهاني 2010

تيم ملي فوتبال نوجوانان : حذف در بازيهاي قهرماني آسيا 2011

تيم ملي فوتسال: صعود به دور دوم و مقام ششم در رده بندي

تيم ملي فوتبال ساحلي:حذف در دور مقدماتي جام جهاني

تيم ملي فوتبال بانوان :حذف به دليل عدم هماهنگي براي پوشش اسلامي

تيم ملي فوتسال بانوان: نايب قهرماني غرب آسيا 2011

ليگ قهرمانان: کاهش دو سهميه ايران بدليل ضعف در ارائه اطلاعات و عدم پيگيري در توسعه زير ساخت ها

ب- امور اقتصادي

چالشهاي اساسي نسبت به كسب درآمد پايدار براي باشگاهها

عدم تناسب بين بودجه جاري و سرمايه گذاري باشگاهها

ج- امور تشكيلاتي

عدم انسجام لازم بين اركان مديريتي فدراسيون

پراكندگي تصميم سازي و تصميم گيري در فدراسيون

عدم ارتباط ارگانيكي بين فدراسيون و باشگاهها

عدم وحدت رويه و فقدان توجه به اصول فني در انتخاب مربيان تيم هاي ملي

جدول SWOT

نقاط ضعف 1- عدم استفاده از امکانات مالي موجود برا ي تامين نيازهاي فوتبال 2- عدم تناسب تعداد تيم هاي ليگ برتر با امکانات سخت افزاري فوتبال کشور 3-فقدان سيستم هاي مديريت فناوري اطلاعات در فوتبال 4-برگزاري فشرده ليگ برتر فوتبال کشور 5-تعاملات فدراسيون با فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا 6- عدم سرمايه گذاري باشگاهها در تيم هاي پايه 7- فقدان پشتوانه سازي براي رده هاي مختلف تيم هاي ملي

نقاط قوت 1- جايگاه فوتسال ايران در جهان 2-بکارگيري مربي تراز اول در سطح تيم ملي 3-وجود تماشاگران علاقمند 4-وجود اسپانسرهاي بالقوه فوتبال 5-حضور اسپانسرهاي دولتي در فوتبال 6-توانايي بالقوه استعدادهاي مديريتي، مربيگري، بازيگري و داوري (آقايان و بانوان) 7- توجه ويژه رسانه هاي شنيداري، ديداي و نوشتاري به فوتبال

تهديدها 1-عدم هماهنگي هاي لازم بين سازمانهاي مرتبط با امر ورزش در کشور 2- عدم توجيه سرمايه گذاري کلان بخش خصوصي در فوتبال 3-رويکرد نتيجه گرايي در فوتبال 4- بروز مسايل غير اخلاقي و دوپينگ 5-ظهور قدرتهاي جديد در فوتبال آسيا و پيشرفت مستمر رقبا 6-وضعيت درآمدزايي باشگاهها 7- کمبود امکانات و تجهيزات سخت افزاري فوتبال 8- عدم دستيابي به استانداردهاي AFCبراي باشگاهها و كاهش سهميه آسيايي

فرصتها 1- جايگاه مناسب اداري- تشكيلاتي فدراسيون در كشور، FIFA, AFC 2-جمعيت جوان و مستعد کشور 3-اصل 44 قانون اساسي و سند چشم انداز 20 ساله توسعه اقتصادي –اجتماعي 1404 4-وجود طرح جامع و سند چشم انداز ورزش کشور 5-توان اقتصادي کشور و حمايت بخشهاي دولتي و خصوصي از فوتبال

ارزيابي عوامل داخلي و خارجي

با توجه به وضعيت ”نامطلوب“ فوتبال كشور و همچنين فاصله قابل ملاحظه با كشورهاي هدف (ژاپن و كره جنوبي)، اهداف كلان، برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت جهت نيل به جايگاه ”مطلوب و مناسب“ فوتبال كشور و مرتفع گرديدن فاصله با كشورهاي هدف تدوين گرديده است كه رئوس آنها عبارتست

اصلاح ساختار بودجه اي فدراسيون و باشگاه ها

استاندارد سازي و بهبود وضعيت امکانات و تجهيزات نرم افزاري و سخت افزاري فوتبال كشور براساس شاخص هاي AFC

بهبود وضعيت فوتبال در تمامي رده هاي سني جهت قهرماني در رقابتهاي آسيا و حضور مداوم در جام جهاني (فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلي)

ارتقاء سطح علمي مديران، مربيان و داوران فوتبال کشور

ايجاد پورتال جامع فوتبال كشور و استفاده از فناوري اطلاعات

برنامه هاي کوتاه مدت (يکساله)

صعود به بازيهاي جام جهاني برزيل 2014

قهرماني فوتسال آسيا و صعود به جام جهاني 2012 تايلند

ميزباني مسابقات نوجوانان آسيا در سال 1391

صعود تيم هاي نوجوانان و جوانان به رقابتهاي جهاني

اقدامات لازم در جهت افزايش سهميه حضور در باشگاههاي آسيا

توجه ويژه به فوتبال و فوتسال يانوان براي ارتقا در رنكينگ فيفا و تلاش بمنظور رفع موانع بانوان محجبه در ميادين بين المللي

بهبود ساختار اداري و تشکيلاتي فدراسيون

متناسب سازي تعداد تيم ها در ليگ هاي مختلف با ظرفيت و زيرساختهاي فوتبال كشور بمنظور سودمند نمودن مسابقات

تكريم جايگاه پيشكسوتان فوتبال

آموزش و ترويج فرهنگ ضد دوپينگ

تلاش در جهت اصلاح ساختار باشگاههاي كشور جهت اخذ پروانه حرفه اي براساس شاخص هاي AFC

تشکيل اتاق فکر با مشارکت فعالانه: روساي پيشين فدراسيون، هياتهاي فوتبال، مربيان، مديران، رسانه ها، نخبگان و اساتيد دانشگاه

اهتمام در جهت ارتقا وضعيت آكادمي ملي فوتبال

آموزش اعضا فدراسيون اعم از هياتهاي ورزشي،باشگاهها، مديران، داوران، مربيان، بازيكنان و تماشاگران در ابعاد فني، اجرايي، پزشكي

اهتمام ويژه جهت تصاحب كرسي هاي از دست رفته و موثر در AFC

تعامل با وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، كار، رفاه و امور اجتماعي، دفاع و پشتيباني و علوم و تحقيقات و فناوري بمنظور برگزاري مناسب مسابقات آموزشگاهي، كارگري، دانشجويي و نيروهاي مسلح و ورزش روستايي

تعامل سازنده و دوجانبه اصحاب رسانه

برنامه هاي ميان مدت (چهار ساله)

كسب درآمد پايدار در فدراسيون فوتبال و باشگاهها

تقويت نقش هيات هاي استانها در امور فوتبال كشور

تقويت آکادمي ملي فوتبال ايران با استفاده از روشهاي علمي

تقويت تيم ملي اميد و صعود به بازيهاي المپيک 2016 و تعامل با کميته ملي المپيک، AFC و FIFA

برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم به منظور حضور در فينال جام جهاني فوتسال

تعامل هدفمند با سازمانهاي برگزار كننده مسابقات آموزشگاهي، دانشگاهي، کارگري، نيروهاي مسلح و ورزش روستايي

ارتقا و بهنگام سازي پورتال اطلاعاتي جامع فوتبال كشور

جذب و تشويق حاميان مالي جهت تقويت بنيه مالي فدراسيون، هيات ها و باشگاهها

ارتقاء کيفيت نظام آموزشي فدراسيون جهت هياتهاي فوتبال، مديران، باشگاهها، مربيان، داوران و بازيکنان، تماشاگران و رسانه ها

جمع بندي و نتيجه گيري:

با توجه به نقش محوري باشگاهها در برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت فدراسيون، عبور از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب آينده كه متضمن تحول و تغييرات زير بنايي و اساسي در نحوه تامين منابع باشگاهها و همچنين نحوه هزينه كرد باشگاهها مي باشد، موجب برقراري توازن و تعادل بين منابع دولتي و خصوصي (اسپانسرها و فعاليتهاي اقتصادي ورزشي) و نحوه هزينه كرد باشگاهها مي گردد. اين مهم زمينه ساز تحقق اهداف كلان ارائه شده پيشنهادي فدراسيون خواهد گرديد و جايگاه فوتبال ملي را در جدول ارزيابي عوامل داخلي و خارجي از وضعيت تدافعي و نامطلوب كنوني به وضعيت توسعه اي و مطلوب آتي ارتقا خواهد بخشيد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار