هوای سرد و خشک برای سلامت مو بسیار مضر است. خشکی حاصل از سرمای بیرون از منزل و خشکی حاصل از گرمای درون منزل هر دو برای سلامت مو بسیار مضر هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با فرا رسیدن فصل زمستان وبرای جلوگیری از آسیب رسیدن به موها بهتر است تا به توصیه های ذکر شده در این مطلب توجه کنید:

الف) استفاده از کلاه یا روسری به منظور در امان نگاه داشتن موی سر از سرما و بادهای خشک. البته نبایستی فراموش کرد که پوشش مورد استفاده نبایستی خیلی تنگ باشد چون ممکن است در گردش خون اختلال ایجاد کند.

ب) هر روز از کرم های مخصوص مو استفاده کنید.

ج) برای شستن موی سر تا حد ممکن از آب سرد استفاده کنید.

چ) هیچ گاه با موی خیس از منزل خارج نشوید. ترکیب موی خیس با هوای سرد موجب به وجود آمدن نوعی یخ زدگی در مو شده که نهایتا به پدید " شکست مو " منجر می شود.

ح) تا جایی که ممکن است از وسایل گرم مثل اتوی مو استفاده نکنید و در صورتی که مجبور به استفاده شدید از کرم مو نیز استفاده کنید.

خ) سعی کنید تا از حمام گرفتن با آب داغ خودداری کرده و در صورت امکان از آب گرم یا سرد برای حمام و شستن سر استفاده کنید. حرارت بالا به پوست و موی شما آسیب خواهد زد.

ه) سعی کنید تا در طول این فصل از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنید. یکی دیگر از راه ها نیز در این زمینه استفاده از پودر بچه است. در این روش مقداری پودر بچه را بر روی سر پاشیده و با کمک آب و شانه آن را پاک می کنیم./ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار