معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به دوره اصلاحات به نخستین ثمرات تلاش غرب برای ایجاد فضای نفاق در ایران اشاره کرد و گفت:حضور میلیونی و دشمن شکن 9 دی، بار دیگر به سبب اتحاد و وفاق ملی، دشمنان انقلاب را ناکام گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در آستانه سالروز حماسه عاشورایی 9 دی، همایشی به منظور پاسداشت این میثاق تاریخی امت با ولایت با حضور معاونان،مدیران و رئیس مرکز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سازمان برگزار شد.
علی عسگری معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سخنران این همایش ضمن تشریح صبغه تاریخی این رویداد، اظهارداشت:جریان شناسی پدیده موسوم به فتنه 88 ضمن توجه به نظریات صاحب نظران بایستی به اتفاقات مهمی چون مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت و به خصوص انقلاب اسلامی هم نظر داشته باشد.
وی با اشاره به شکست دشمن در جبهه جنگ فیزیکی و مسلحانه افزود:پس از تجربه شکست تلخ غرب در جنگ 8 ساله عراق، تمام تلاش آنها به ساحت جنگ نرم و استحاله افراد نظام کشیده شد تا شاید با توسل به تهدیدات به جریان انحراف انقلاب دست یابند ولی بار دیگر ایران اسلامی با استقامت مقابل آنها ایستاد.
این مقام مسئول با اشاره به دوره اصلاحات به نخستین ثمرات تلاش غرب برای ایجاد فضای نفاق در ایران اشاره کرد و با توجه به ناامن سازی کشورهای هم مرز و برنامه های تجزیه پذیری چون پان ترکیسم، تصریح کرد: بار دیگر به سبب اتحاد و وفاق ملی، دشمنان انقلاب ناکام ماندند.
معاون فرهنگی سازمان با اشاره به ارجاع تاریخی امیرمومنان به شناخت حق و باطل و نه صاحبان آن، این معیار را به عنوان شاخصی برتر برای تمییز حق از باطل و متعاقبا تحلیل اوضاع پس از انتخابات عنوان کرد و گفت:در ایام تاریک فتنه که حق و باطل در هم آمیخته بود، جهانیان شاهد بودند اقشار مختلف مردمی با تاسی به همین شاخص به تشخیص حق پرداخته و با حضور میلیونی و دشمن شکن 9 دی، با نظام اسلامی تجدید پیمان کردند.

داود عباس زاده،مشاور رئیس سازمان و فرمانده مرکز مقامت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست حماسه نهم دی ماه را یکی از مصادیق بارز وفاق و اتحاد ملی مردم و عاملی موثر در یاس نومیدی دشمنان انقلاب اسلامی در جریان سراسری و بین المللی فتنه بر علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و این رویداد بزرگ حماسی را از مصادیق بارز پدافند غیر عامل خواند.
وی اهمیت واکاوی این رویداد بزرگ و تاثیر آن در حیات طیبه انقلاب اسلامی را ازجمله اهداف برپایی این همایش عنوان کرد.

حجت الاسلام بهمن اکبری،رئیس مرکز ترجمه و نشر آثار انقلاب اسلامی سخنران بعدی این مراسم نیز در سخنان خود؛دین گرایی، وفاق ملی و جذب حداکثری امت حزب الله در پی فرمایشات رهبری را از عمده عوامل خلق حماسه نهم دی ماه بیان کرد.
وی همچنین با تاکید بر مفاهیم اصلی انقلاب اسلامی، روح اسلام گرایی و پیوستگی با رهبری و ولایت را ضامن بقای شجره طیبه انقلاب اسلامی عنوان کرد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار