مردم در کشورهای مختلف اروپايي به منظور جلوگيري از تشديد تدابیر ریاضت اقتصادي در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا دست به تظاهرات گسترده زدند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مردم در کشورهای مختلف اروپایی با برگزاری تظاهرات گسترده طرح اتحادیه اروپایی برای افزایش طرح‌های ریاضتی در کشورهای مختلف حوزه یورو را محکوم کردند.

 

بر اساس اين گزارش ، یونان، بلژیک، فرانسه، چک و اسپانیا شاهد برپايي تظاهرات مردمي عليه سياست هاي مالي رهبران اروپایی بودند .

 

تعداد زیادی از فعالان کارگری و سندیکاهای اقتصادی از کشورهای مختلف در بروکسل مقابل دفتر اتحادیه اروپا تظاهرات کردند، همچنین در بارسلون اسپانیا تظاهرات مردمی با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد . پراگ پایتخت چک هم شاهد اعتراضات دانشجویی بود که طی آن دانشجویان نسبت به افزایش شهریه ها تظاهرات کردند.

 

یونان نيز همچنان با بحران دست به گریبان است و مردم نیز به تظاهرات های خود علیه دولت و ناتوانی در حل بحران ادامه می‌دهند.

 

يادآور مي شود ، رهبران اروپایی امروز و فردا در بروکسل گردهم مي آيند تا مسئله بحران اقتصادی را مورد بررسی قرار داده و به نظر مي رسد که تشدید طرح های ریاضت اقتصادي در دستور كار باشد .

 

بحران مالی از اوایل سال ۲۰۱۰ گریبان گیر بیشتر کشورهای اروپایی بوده است و هم اكنون موج جدیدی از بحران در این  منطقه آغاز شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار