24 پروژه به ارزش یک هزار و 189 میلیارد ریال در بندر شهید رجایی به زودی افتتاح می شود.

علی اکبر صفایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون 24 پروژه به ارزش یک هزار و 189 میلیارد ریال در بندر شهید رجایی آماده افتتاح است، گفت: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از 5 بندر چندمنظوره کوچک، فاز 2 VTF، بازسازی و نوسازی خط آهن بندر شهید رجایی و احداث سالن گمرک است.
*** پروژه آماده کلنگ‌زنی در بندر شهید رجایی
وی با اینکه 9 پروژه به ارزش 4 هزار و 9 میلیارد ریال در بندر شهید رجایی آماده افتتاح است گفت: یکی از این پروژه‌ها بندرگاه چندمنظوره ناخدا است که 4.5 کیلومتر داخل دریا می‌رود و به شکل نخل است که دسترسی به بندر هرمز را آسان می‌کند و بیش از 28 میلیارد تومان اعتبار دارد.
***تصویب تعرفه‌های جدید تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 15.5 متر آبخور در بندر شهید رجایی وجود دارد، گفت: این بندر قابلیت جذب کشتی‌های بزرگ را دارا است.
وی با بیان اینکه در راستای جذب کشتی‌ها ارائه خدمات برتر را مدنظر داریم، اظهار داشت: برخی برنامه‌ها در این باره دراختیار سازمان بنادر است.
صفایی با اشاره به اینکه باید در راستای جذب کشتی‌ها، تعرفه‌های رقابتی داشته باشیم گفت: سازمان بنادر به دنبال آن است که طبق برنامه پنجم تعرفه‌های رقابتی برای بندر شهید رجایی وضع کند؛ هم‌اکنون در حال تدوین تعرفه‌های رقابتی هستیم تا بتوانیم با بنادری نظیر جبل‌علی در منطقه رقابت کنیم.
*** طرح توسعه بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در طرح توسعه بندر شهید رجایی و ساخت هر بندر دیگر موضوع لایروبی و اسکله بسیار مهم است.
صفایی ادامه داد: در هزار متر بال شرقی این بندر 350 متر از طول اسکله فاز دوم آماده شده و لایروبی به اتمام رسیده است و مابقی تا هزار متر تنها بخشی از عملیات لایروبی آن مانده است.
وی افزود: در هزار متر غربی هم کل اسکله و عملیات لایروبی به اتمام رسیده و تا نیمه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
صفایی تاکید کرد: به طور متوسط هر ساعت 65 کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌شود.
***رتبه چهل و چهارم بندر شهید رجایی بین 100 بندر برتر دنیا
وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 بندر کانتینری در دنیا فعال است، یادآور شد: سالانه یکصد بندر کانتینری برتر در دنیا مشخص می‌شود که رتبه بندر شهید رجایی از بین این 100 بندر برتر چهل و چهارم است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطر گفت: بهره برداری از سایت مخازن نفتی و شش فروند شناور سوخت رسان از جمله طرح های اساسی است که در راستای توسعه فعالیت های بانکرینگ در بنادر استان هرمزگان اجرا می شود.
صفایی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه مهم، ظرفیت های زیر بنایی بانکرینگ و بانکرینگ در منطقه افزایش چشمگیری خواهد داشت و این پروژه در کنار ظرفیت های ایجاد شده در بندر خلیج فارس افق بانکرینگ در کشور را بسیار روشن تر می سازد.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای سایت مخازن نفتی و شش فروند شناور سوخت رسان 1200 میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار